Avatar billede tobrukDk Novice
02. juli 2012 - 01:06 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

problemer med min system til email til bruger

hejsa

det er sådan at at $code kommer med et eller andet tal som er med til at gøre at bruger kan godkende sig på hjemmesiden.

$code = rand(111111111,999999999);

$stmt->execute();
$stmt->close();

$fra = "xxx.dk Godkendt bruger <support@xxx.dk>"; //fra bruger hjemmeside email..
$til = $email; // til bruger som har skrevet sin email ind..
$emne = "Godkendt bruger email - xxx.dk"; //title-emne..
$besked = file_get_contents(‘email.html‘);

$headers = "From: " . $fra . "rn";
$headers .= "MIM-Version: 1.0rn";
$headers .= "Content-type: text/html; charset=UTF-8rn";

Det som mit problem gå ud på er at hvordan få jeg $code over i min html file som sådan ser her ud ; og den code skal være i link adr.

email.html hedder den her!
<!doctype html>
<html>
<head>
<meta charset="utf-8">
<title>xxx.dk - Blog</title>
<link href="http://xxx.dk/style/style.css" rel="stylesheet" type="text/css">
</head>
<body>
<h4>Velkommen til xxx.dk Godkende bruger</h4>
<p>Kontakt os på support@xxx.dk</p>

<a href="http://xxx.dk/activate/<?php echo $_SESSION["code"];?>/">Godkende bruger her</a>

</body>
</html>

jeg har prøve med session og andre ting men det virker bare ikke.

jeg vil gerne høre om du kan hjælpe mig videre til at jeg få klare dette her problem :)
Avatar billede rix Praktikant
02. juli 2012 - 02:10 #1
Der hvor tallet er kan du bare indtaste [CODE]

og så skal du bare skifte fra denne

file_get_contents(‘email.html‘);

til

str_replace("[CODE]",$code, file_get_contents(‘email.html‘));

Så ville [CODE] blive omdannet til indholdet i $code.
Avatar billede tobrukDk Novice
02. juli 2012 - 12:33 #2
sådan her skal det se ude eller hvad?

$code = rand(111111111,999999999);

    $stmt->execute();
    $stmt->close();

      $fra = "xx Godkendt bruger <support@xxx.dk>"; //fra bruger hjemmeside email..
    $til = $email; // til bruger som har skrevet sin email ind..
    $emne = "Godkendt bruger email - xx.dk"; //title-emne..
    $besked = str_replace("[CODE]",$code, file_get_contents(‘email.html‘));

      $headers = "From: " . $fra . "\r\n";
    $headers .= "MIM-Version: 1.0\r\n";
    $headers .= "Content-type: text/html; charset=UTF-8\r\n";

Du må gerne ret mig hvis det er?
Avatar billede tobrukDk Novice
02. juli 2012 - 14:06 #3
Hvordan skal jeg så få fat i den på min html side??
Avatar billede rix Praktikant
02. juli 2012 - 17:02 #4
Ja det ser rigttig ud.

Du får jo fat i html koden med denne

file_get_contents(‘email.html‘)

men du har  bare sat str_replace udenom.

str_replace fundere sådan her

str_replace(FIND , BYT MED , stringen );
Avatar billede tobrukDk Novice
03. juli 2012 - 06:00 #5
Er ikke lige helt med på hvordan det skal blive gjort !
Avatar billede rix Praktikant
03. juli 2012 - 07:28 #6
Okey istedet for at echo $code ud i html filen (som du ikke kan gøre) ændre du <?php  echo $_SESSION["code"];?>
til [CODE]

så det ender med at se sådan her ud

email.html hedder den her!
<!doctype html>
<html>
<head>
<meta charset="utf-8">
<title>xxx.dk - Blog</title>
<link href="http://xxx.dk/ (...) rel="stylesheet" type="text/css">
</head>
<body>
<h4>Velkommen til xxx.dk Godkende bruger</h4>
<p>Kontakt os på support@xxx.dk</p>
<a href="http://xxx.dk/[CODE]/">Godkende bruger her</a>
</body>
</html>

[CODE] står for det som du ville have til at stå der altså $code

for at du ændre [CODE] til at blive indholdet i $code bruger du
str_replace();

som så skal se sådan her ud
str_replace("[CODE]" , $code , $html );

for så ville den bruge $url til at finde [CODE] og ændre det til indholdet i $code.

og i denne tilfæde indeholder $html det der kommer fra file_get_contents(‘email.html‘)

så det jo $html = file_get_contents('email.html');

$besked = str_replace("[CODE]" , $code , $html);
Avatar billede rix Praktikant
03. juli 2012 - 08:36 #7

email.html hedder den her!
<!doctype html>
<html>
<head>
<meta charset="utf-8">
<title>xxx.dk - Blog</title>
<link href="http://xxx.dk/ (...) rel="stylesheet" type="text/css">
</head>
<body>
<h4>Velkommen til xxx.dk Godkende bruger</h4>
<p>Kontakt os på support@xxx.dk</p>
<a href="http://xxx.dk/ (...)[CODE]> bruger her</a>
</body>
</html>
Avatar billede tobrukDk Novice
05. juli 2012 - 14:56 #8
lige et svar som tak for det er rigtigt. jeg har ikke lige pt tid til at kigge på sagen nu og her da jeg har utrolig mange ting at se til men ellers lige jeg bare et svar og så kontakt jeg dig når jeg har fået kigge på det så kan du der efter få din point hvis det er ok?
Avatar billede rix Praktikant
10. juli 2012 - 21:46 #9
Hej selvf. er det det :)