Avatar billede mcclaud Nybegynder
01. juli 2012 - 11:36 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Toggle mellem billeder ved klik

Hej alle eksperter

Jeg har et lille ønske om, at et billede skal skifte til et andet, når man klikker på det. Klikker man på det igen, skal det skifte tilbage til det første. Altså det skal toggle mellem to billeder.

På min testside herunder ses en hvid pil, som peger til venstre. Klikker man på pilen, vil jeg gerne, at den skal ændre sig og pege til højre, så den følger infoboksens rytme.

http://www.klarkommunikation.net/TEST/index.htm

:o) mcclaud
Avatar billede softspot Forsker
01. juli 2012 - 12:10 #1
Du kan evt. prøve med

$("#display-toggle").toggle(
  function() {
    $(this).find("img").attr("src", "pil-hvid-hoejre.png");
  },
  function() {
    $(this).find("img").attr("src", "pil-hvid-venstre.png");
  }
);
Avatar billede mcclaud Nybegynder
01. juli 2012 - 12:47 #2
Hej softspot

Jeg er ikke så skarp til javascript... Kan det lade sig gøre, at ligge dit script ind i det script, som viser/skjuler infoboksen?

http://www.klarkommunikation.net/TEST/display-toggle.js

-----

$(function() {
$('#display-toggle').click(function() {
$('.display-toggle').toggle('normal');
return false;
});

-----

:o) mcclaud
Avatar billede softspot Forsker
01. juli 2012 - 13:31 #3
Jeg forestiller mig at du skulle omskrive indholdet af display-toggle.js til flg.:

$(function() {
  $('#display-toggle').toggle(
    function() {
      $(this).find("img").attr("src", "pil-hvid-hoejre.png");
      $('.display-toggle').removeClass('normal');
      return false;
    },
    function() {
      $(this).find("img").attr("src", "pil-hvid-venstre.png");
      $('.display-toggle').addClass('normal');
      return false;
    }
  });
Avatar billede mcclaud Nybegynder
01. juli 2012 - 13:48 #4
Hej softspot

Jeg har nu erstattet det tidligere display-toggle.js til dit script. Desværre kan jeg ikke få det til at virke. Hverken hvad angår billedskiftet eller infoboksen... Ved du hvad, jeg gør galt?

Jeg har oploadet dit script til min testside:

http://www.klarkommunikation.net/TEST/index.htm

:o) mcclaud
Avatar billede olebole Juniormester
01. juli 2012 - 15:45 #5
<ole>

Fejlmeldingerne/fejlkonsollen i din browser fortæller dig, hvad der er galt og hvor:

$(function() {
  $('#display-toggle').toggle(
    function() {
      $(this).find("img").attr("src", "pil-hvid-hoejre.png");
      $('.display-toggle').removeClass('normal');
      return false;
    },
    function() {
      $(this).find("img").attr("src", "pil-hvid-venstre.png");
      $('.display-toggle').addClass('normal');
      return false;
    }
  );
});

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
01. juli 2012 - 15:46 #6
Hvorfor er højreklik disabled på siden?
Avatar billede softspot Forsker
01. juli 2012 - 15:58 #7
Beklager! Jeg havde lavet en tastefejl (som Ole allerede har pointeret hvor ligger... :-))
Avatar billede mcclaud Nybegynder
01. juli 2012 - 16:04 #8
Hej olebole og softspot

Jeg kan se, at pilen nu skifter retning, som den skal. Det er bare alle tiders. Tak for det. Desværre virker den del med infoboksen ikke. Den skulle gerne forsvinde ved første klik og vises ved næste klik - samtidig med at pilen skifter retning???  :o)

:o)mcclaud
Avatar billede softspot Forsker
01. juli 2012 - 16:18 #9
Hmmm... det kan da godt være jeg var lidt for hurtig til at smide den toggle du havde før min rettelse væk. Prøv evt. med dette:

$(function() {
  $('#display-toggle').toggle(
    function() {
      $(this).find("img").attr("src", "pil-hvid-hoejre.png");
      $('.display-toggle').toggle('normal');
      return false;
    },
    function() {
      $(this).find("img").attr("src", "pil-hvid-venstre.png");
      $('.display-toggle').toggle('normal');
      return false;
    }
  );
});
Avatar billede mcclaud Nybegynder
01. juli 2012 - 16:23 #10
Alle tiders... Nu virker det perfekt.

Smid et svar, så kommer der velfortjente points. Mange tak for hjælpen.

:o) mcclaud
Avatar billede softspot Forsker
01. juli 2012 - 16:25 #11
Velbekomme :-)
Avatar billede mcclaud Nybegynder
01. juli 2012 - 16:32 #12
Endnu en gang tak softspot... Og også tak til olebole.  :o)
Avatar billede olebole Juniormester
01. juli 2012 - 16:38 #13
Selvtak  =)