Avatar billede pstidsen Novice
30. juni 2012 - 22:35 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Fejl i brugerkonto

Jeg har lige åbnet min nye Samsung Series 3 for første gang. Da jeg gjorde det, lavede jeg en stavefejl i brugernavnet. Da Windows så blev færdig med at installere lavede jeg en ny brugerkonto og slettede den gamle. Nu er det dog sket et par gange at Windows har spurgte efter rettigheder fra Pete-pc (fejlbrugerkontoen som er slettet) og det giver jo ikke rigtig nogen mening. I C:\Users er der kun Peter Stidsen og Gæst. Hvordan grejer man lige den? Se dette screenshot fra en mappe på min computer: https://www.dropbox.com/s/kz8px9nvge5uys1/Unavngivet.png
Avatar billede Wally1973 Praktikant
01. juli 2012 - 01:13 #1
Den første konto er sat op som en administrator-konto.
Jeg vil anbefale dig at gendanne din maskine, hvis du ikke har gemt for meget på den endnu.
Der burde være en funktion til dette i Samsungen, så læs evt. manualen.
Avatar billede pstidsen Novice
01. juli 2012 - 08:53 #2
Den første konto er sat op som en administrator-konto.
Det er nummer to nu også... Men det er jo som om den "ejer" de andre konti.

Jeg vil anbefale dig at gendanne din maskine, hvis du ikke har gemt for meget på den endnu.
Der burde være en funktion til dette i Samsungen, så læs evt. manualen.
Har jeg også overvejet. Jeg har også skrevet på sevenforums. Der sidder virkelig nogle nørder derinde så håber vi kan finde ud af det.

Jeg tager på ferie nu, så der går en lille uge inden jeg svarer.
Avatar billede 220661 Ekspert
01. juli 2012 - 09:23 #3
Rense registrering med CCleaner kan ikke jerne resterne af gl bruger?
Avatar billede pstidsen Novice
01. juli 2012 - 09:33 #4
Nope. Ellers godt bud!
Avatar billede 220661 Ekspert
01. juli 2012 - 09:37 #5
Overtage ejerskab af de filer/mapper som den gamle bruger ikke har fjernet, som den nye åbenbart skal bruge?
Avatar billede Wally1973 Praktikant
01. juli 2012 - 18:01 #6
En administrator er ikke bare en administrator i Windows Vista og nyere.
Den første konto er den rigtige administrator og bør helst ikke slettes. Den har nogle egenskaber, der er ret specielle, som du selv har opdaget.
Avatar billede pstidsen Novice
06. juli 2012 - 16:45 #7
#6: Så du anbefaler en formattering?
Avatar billede lclemens Nybegynder
08. juli 2012 - 13:15 #8
Der er forskel på den indbyggede administrator og almindelige brugere med administratorrettigheder. Der er ingen forskel på den førstoprettede bruger og efterfølgende brugere (som gøres medlem af administratorgruppen).

Jeg skal dog ikke lige kunne sige, hvad dit problem er.
Avatar billede pstidsen Novice
08. juli 2012 - 13:44 #9
Løsningen blev fundet  sevenforums.com. Hvis nogen er interesseret kan tråden findes her: http://www.sevenforums.com/installation-setup/237886-error-user-accounts.html