Avatar billede Slettet bruger
30. juni 2012 - 18:52 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Billedvisning via Eksempelruden i Windows 7

Jeg har brug for hjælp til at afgøre et væddemål om en ting som jeg og en ven har siddet her i eftermiddag og diskuteret.

Først: Nå man åbner en fil, uanset om det er en tekst eller billede fil, og uanset om den ligger på selve computerens harddisk eller et eksternt medie, så genereres der når man åbner filen en "kopi" som siden vil kunne findes/ses hvis man undersøgte computeren.

Går ud fra det er korrekt?

Væddemålet: Hvis man åbner billedmappen og kun ser billederne via Eksempelruden, vil billederne så også i den tilstand danne "kopier" (på trods af de ikke har været rigtig åbnet)? Vil man alligevel kunne se hvad der er kigget på?
Avatar billede Slettet bruger
30. juni 2012 - 19:04 #1
Det var forkert. Omformulered et lige.
Avatar billede Slettet bruger
30. juni 2012 - 19:08 #2
Spørgsmålet lyder: Hvis man ser billederne i mappen uden at åbne dem, ikke via eksempelruden men ved at forstørre dem med skyderen i Flere indstillinger, genereres der så "kopier" af filerne eller ikke?

Selv om det var forkert vil jeg gerne vide også hvordan det forholder sig når man ser dem via Eksempelruden.
Avatar billede Poko1 Ekspert
30. juni 2012 - 20:26 #3
Hvis du bare kigger store eller små billeder kan du ikke finde dem men hvis du bruger eksempelruden kan du se dem i Explorer seneste steder! du kan efterprøve ved først at slette indholdet
Ryd listen seneste elementer.
Avatar billede Poko1 Ekspert
30. juni 2012 - 20:34 #4
Avatar billede Slettet bruger
30. juni 2012 - 20:34 #5
Hvis du bare kigger store eller små billeder

Vil lige være sikekr på vi taler om det samme. Det er denne tilstand jeg mener. http://peecee.dk/upload/view/373424
Avatar billede Wally1973 Praktikant
30. juni 2012 - 20:43 #6
De miniature billeder du ser med slideren gemmer sig i miniature-cachen på din maskine og kan ses uden selve mediet er tilsluttet.

Har noget været åbnet på maskinen så ligger der en "arbejdskopi" i rammen og denne kan ses indtil maskinen slukkes eller dette område overskrives.
Har denne arbejdskopi været gemt på harddisken, f.eks. som en temporær fil for et program eller som et hukommelsesområde, der er swappet ud til sidefilen, så kan det være svært at slette helt (http://www.ibas.dk/presse/articles/2011-mest-opsigtsvekkende-datatab.html).
Eksperter kan genskabe meget, men det er MEGA dyrt at gøre.
Eksperterne er her ikke politiets eksperter, men i stedet for specialister ved f.eks. IBAS, som politiet så nogen gange benytter mod betaling. :)
Avatar billede Poko1 Ekspert
30. juni 2012 - 20:44 #7
"Tøm seneste steder" så så prøv uden eksempelvisning med store og små ikoner og derefter med eksempelvisning og kig så i seneste
Avatar billede Slettet bruger
30. juni 2012 - 20:58 #8
De miniature billeder du ser med slideren gemmer sig i miniature-cachen på din maskine og kan ses uden selve mediet er tilsluttet.

Den forstår jeg ikke.
Avatar billede Slettet bruger
30. juni 2012 - 21:07 #9
Jeg mener, hvilket medie?
Avatar billede Poko1 Ekspert
30. juni 2012 - 21:25 #10
Forlader tråden
Avatar billede Slettet bruger
30. juni 2012 - 22:49 #11
Nå.
Avatar billede Wally1973 Praktikant
01. juli 2012 - 02:30 #12
Medie = USB-pind, CD, DVD, harddisk eller hvadever.
Avatar billede Slettet bruger
03. juli 2012 - 21:53 #13
Ok. Tror jeg nok. Jeg har fået flere oplysninger end jeg bad om. Men er alligevel stadig ikke helt sikker på hvad svaret er på mit spørgsmål. :/

Hvis jeg sætter et usb-stik i computeren og ser de billeder der ligge på den, på denne måde http://peecee.dk/upload/view/373424, efterlades der så spor på computeren? Vil man på nogen måde kunne se hvad der er kigget på?

Bare 'ja' eller 'nej'. Det er når svaret bliver svøbt ind i ekstra oplysninger, at jeg ikke forstår det. Det drukner i mængden.
Avatar billede Slettet bruger
03. juli 2012 - 21:57 #14
Det betyder ikke jeg er utilfreds med svarene!! Der er bare mig der har svært ved at finde ud at sorterer og tyde oplysningerne.
Avatar billede Slettet bruger
15. juli 2012 - 15:39 #15
.