Avatar billede herbert Nybegynder
30. juni 2012 - 17:34 Der er 6 kommentarer

Fetche data fra hjemmeside

Hej,

Jeg er ret ny med hensyn til javascript, men jeg prøver at trække noget data ud fra en hjemmeside via javascript.

Hjemmesiden er http://uwall.tv

Når jeg afspiller en musikvideo på uwall.tv, så vil jeg gerne kunne fetche youtube titlen på videoen.

Via Chrome > Inspect Elements kan jeg se at kunstner og titel på sangen/videoen altid ligger i følgende element:

<h3 class="title">Groove Armada - Superstylin </h3>

Hvordan får jeg dette ned i en string i javascript? Jeg tror jeg skal have fat i noget med innerhtml og noget a la det her:

var elements = document.getElementsByClassName("title");
alert(elements.length);

for (i=0; i<elements.length; i++)
{
alert(elements[i].innerHTML);
}

Jeg får bare noget helt andet data ud, når jeg kører scriptet på siden!! Jeg tror måske det har noget med frames at gøre?

Tusind tak for hjælpen! :-)
Avatar billede olebole Juniormester
01. juli 2012 - 15:52 #1
<ole>

Jeg kan ikke finde:

<h3 class="title">Groove Armada - Superstylin </h3>

- i koden. Desuden er jeg ikke helt sikker på, hvad du gør - eller hvad du gerne vil  =)

Prøv at vise noget kode

/mvh
</bole>
Avatar billede herbert Nybegynder
01. juli 2012 - 15:58 #2
Jeg går ind på uwall.tv og afspiller en video. Under video-afspiller vinduet står kunster og titel på sangen. Jeg vil gerne kunstner og titel ned i en string. Får at gøre dette, har jeg prøvet at højreklikke på kunstner og titel og vælge inspect element i Chrome. Via inspect element, kan jeg se at kunstner og titel er gemt i <h3 class="Title">.

Jeg kan bare ikke finde ud af hvordan jeg får den information ned i en string i Javascript.. Giver det mere mening nu? Ellers må du sige til.

Tak for hjælpen!
Avatar billede olebole Juniormester
01. juli 2012 - 16:55 #3
Vil du læse siden med JavaScript? I så fald er det ikke ukompliceret. Du skal først læse siden og finde en IFRAMES's src dokument. Derefter skal du 'afsted' og læse det dokument - og først da kan du finde overskriften.

At gøre det med JS mefører desuden en del vanskeligheder, så det er nok lettere at løse med PHP og et library som simplehtmldom ... men det kræver stadig en del kodeindsigt og arbejde  *o)
Avatar billede herbert Nybegynder
01. juli 2012 - 17:02 #4
Hvordan finder jeg IFRAME src dokument?
Avatar billede olebole Juniormester
01. juli 2012 - 17:47 #5
Du lader være. Brug PHP i stedet  =)
Avatar billede olebole Juniormester
01. juli 2012 - 17:52 #6
PS: Gør du det med JS, kan du ikke bruge DOM som f.eks:

var elements = document.getElementsByClassName("title");

I stedet skal du skrive et program, som kan parse HTML som tekst. I al respekt: it's way over your head  =)

Det er langt letter at bruge PHP, da du med simplehtmldom netop får forærende en DOM (Document Object Model)