Avatar billede mcholst Nybegynder
29. juni 2012 - 09:57 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Drop down fra navngivet tabel i stedet for område (range)

Hvis jeg i excel vælger "Datavalidering" -> "liste" så skal jeg i "Kilede" vælge et område hvorfra den tager listen.
Mit problem opstår når jeg tilføjer flere navne til min liste for så skal jeg også ind i datavalidering tilføje at området er udvidet.

Kan man ikke referer til noget der lige tabelnavn[navn] ligesom man f.eks går i et lopslag hvor den kigger i hele kolonnen af en tabel i stedet for et område?

På forhånd tak
Avatar billede supertekst Ekspert
29. juni 2012 - 10:12 #1
Hvis du i dit område lader den sidste celle være tom - så kan nu værdier indsættes foran sidste celle - det navngivne områder udvider sig automatisk - samt har ignorering´af tomme!
Avatar billede Slettet bruger
29. juni 2012 - 10:28 #2
Alternativt:

Hvis du bruger Excel 2007+ kan du oprette din "liste" som en tabel, så udvider det relevante område sig automatisk.

Hvis du har din "liste"fra A1 og nedefter kan du som kilde i Datavalidering bruge en formel som:

=FORSKYDNING(A1;;;TÆLV(A:A))
Avatar billede mcholst Nybegynder
29. juni 2012 - 22:15 #3
Hej begge tak for indlæg

dkhanknu - det var lige sådan en løsning jeg ledte efter. Når den er tastet skal man ikke gøre yderligere og det var mit problem med supertekst's forslag, da der er flere brugere om arket, og så vil selv en simpel "indsæt række" blive glemt en dag og så er arket ikke vedligeholdelse frit længere.

dkhanknu - smider du ikke et svar op?
Avatar billede Slettet bruger
30. juni 2012 - 05:08 #4
OK.
Hans
Avatar billede Slettet bruger
30. juni 2012 - 05:09 #5
Jeg prøver igen.