Avatar billede angelenglen Nybegynder
28. juni 2012 - 10:34 Der er 2 kommentarer og
3 løsninger

Windows 7 - "lås"/begræns brugerkonto

jeg har en pc, der er beskyttet med deep-freeze, således at hver gang den genstartes, "ruller" den tilbage til de indstillinger jeg har indstillet på den.

pc'en bruges i en sammenhæng hvor den er offentligt tilgængelig, og det hænder at folk piller ved fx screensaver indstillingerne.

Det løses let ved at genstarte pc'en (pga deep-freeze), men det ville være lettere hvis brugeren slet ikke kunne pille ved de indstillinger i første omgang.

Så her er mit spørgsmål - hvordan får jeg på en let måde begrænset en brugerkonto til ikke at kunne pille ved systemindstillingerne i Windows?

Det er i forvejen ikke en administrator-konto, men derfor kan den jo godt pille en del alligevel... en standard begrænset konto er bare ikke begrænset nok.
Avatar billede angelenglen Nybegynder
28. juni 2012 - 10:47 #1
Det er forresten en Windows 7 Home Premium 32-bit Dansk pc'en kører med :-)
Avatar billede supportsiden Professor
28. juni 2012 - 10:52 #2
Kontrolpanel / Administration / Lokal sikkerhedspolitik
Men det du har brug for er WINSelect http://www.faronics.com/en-uk/enterprise/winselect_en-uk-2/
Det er uovertruffent til kiosk PC'er
Avatar billede angelenglen Nybegynder
28. juni 2012 - 11:00 #3
Nu har jeg allerede brugt penge på Deep freeze, så må nok tilstå jeg håbede på en gratis løsning.

Har desværre ikke en Lokal Sikkerhedspolitik, eftersom det er en Home Premium edition :-/
Avatar billede supportsiden Professor
28. juni 2012 - 12:09 #4
Denne her koster kun 79$
http://www.softheap.com/pubpcd.html
Avatar billede angelenglen Nybegynder
09. juli 2012 - 09:07 #5
Ved hjælp af nedenstående reg-fil, fik jeg slået følgende fra:
Sluk/genstart i start-menuen
Ændring af baggrundsbillede
Ændring af screensaver
Tilføj/Fjern programmer
Historik over åbne dokumenter

I kombination med Deep Freeze er det en ok løsning.

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies]

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\ActiveDesktop]
"NoChangingWallPaper"=dword:00000001

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer]
"NoClose"=dword:00000001
"NoRecentDocsHistory"=dword:00000001

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System]
"NoDispScrSavPage"=dword:00000001

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Uninstall]
"NoAddRemovePrograms"=dword:00000001