Avatar billede fiskerendk Nybegynder
27. juni 2012 - 09:31 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Problem med variable i VB.NET

Hej,

Jeg er ved at lave et program til der skal læse fra en TcpStream og skrive dette til en SerialPort. Dette virker som sådan udemærket den er bare lang tid om at skrive til SerialPorten hvis det er en variable der bliver sat.

Jeg har et script som jeg har indsat nedenunder.
Jeg erklærer variablen TcpReceived. og laver samtidig en Ny Thread_Tcp til selve Tcp løsningen.

Denne modtager fint kommandoøen fra mit program. Og sender også et svar tilbage med OK. Den skal så skrive til variablen TcpReceived og det gør den også men det er den meget lang tid om 3-4 sec umiddelbart. Fordi hvis jeg skriver til en system variable og læser dette så læser den med et samme når jeg senere læser fra en timer. Hvad gør jeg galt? hvorfor er den så lang tid om at skrive til variablen i programmet og ikke system variablen. Er det den Thread der har problemer med at skrive til variablen eller ihvertfald tager lang tid?

<code>
Public Class SerialCom_Service

    Dim Thread_Tcp As New Thread(AddressOf Tcp)
    Dim TcpListen As Boolean = False
    Dim TcpReceived As String
    Dim TcpSent As String

    Public Sub New()

        InitializeComponent()

        If Not System.Diagnostics.EventLog.SourceExists("SerialCom") Then
            System.Diagnostics.EventLog.CreateEventSource("SerialCom", "Application")
        End If

        EventLog1.Source = "SerialCom"
        EventLog1.Log = "Application"

    End Sub

    Protected Overrides Sub OnStart(ByVal args() As String)

        Timer1.Enabled = True
        Timer1.Interval = My.Settings.strTimerInterval

        TcpListen = True
        Thread_Tcp.IsBackground = True
        Thread_Tcp.Start()

        With SerialPort1
            .PortName = My.Settings.strPortName
            .BaudRate = My.Settings.strBaudRate
            .DataBits = My.Settings.strDataBits
            .StopBits = My.Settings.strStopBits
            .Parity = My.Settings.strParity
            .ReceivedBytesThreshold = My.Settings.strRBThreshold
            .RtsEnable = False
            .DtrEnable = False
        End With

        Try
            SerialPort1.Open()
        Catch ex As Exception
            EventLog1.WriteEntry("Error: " & ex.Message, EventLogEntryType.Error)
            Throw
        End Try

        EventLog1.WriteEntry("SerialCom_Service started successfully." & vbCr & _
                            "PortName: " & My.Settings.strPortName & vbCr & _
                            "BaudRate: " & My.Settings.strBaudRate & vbCr & _
                            "DataBits: " & My.Settings.strDataBits & vbCr & _
                            "StopBits: " & My.Settings.strStopBits & vbCr & _
                            "Parity: " & My.Settings.strParity & vbCr & _
                            "IP: " & My.Settings.strIPAddress & vbCr & _
                            "Port: " & My.Settings.strPortNumber, EventLogEntryType.Information)

    End Sub

    Protected Overrides Sub OnStop()

        Timer1.Enabled = False
        Timer1.Interval = My.Settings.strTimerInterval

        TcpListen = False

        Try
            SerialPort1.Close()
        Catch ex As Exception
            EventLog1.WriteEntry("Error: " & ex.Message, EventLogEntryType.Error)
            Throw
        End Try

        EventLog1.WriteEntry("SerialCom_Service stopped successfully.", EventLogEntryType.Information)

    End Sub

    Private Sub Tcp()

        Dim strIPAddress As System.Net.IPAddress = System.Net.IPAddress.Parse(My.Settings.strIPAddress)
        Dim strPortNumber As String = My.Settings.strPortNumber

        Dim TcpListener As New TcpListener(strIPAddress, strPortNumber)

        Try
            TcpListener.Start()
        Catch ex As Exception
            EventLog1.WriteEntry("Error: " & ex.Message, EventLogEntryType.Error)
        End Try

        Do Until TcpListen = False
            If TcpListener.Pending() Then
                Try
                    Dim TcpClient As TcpClient = TcpListener.AcceptTcpClient()
                    Dim TcpStream As NetworkStream = TcpClient.GetStream()

                    Dim TcpReceiveBytes(TcpClient.ReceiveBufferSize) As Byte
                    TcpStream.Read(TcpReceiveBytes, 0, CInt(TcpClient.ReceiveBufferSize))
                    Dim TcpReceive As String = Encoding.ASCII.GetString(TcpReceiveBytes)
                    TcpReceived = TcpReceive
                    Environment.SetEnvironmentVariable("LINTRONIC", TcpReceive, EnvironmentVariableTarget.Machine)

                    Dim TcpSend As String = "OK"
                    Dim TcpSendBytes As [Byte]() = Encoding.ASCII.GetBytes(TcpSend)
                    TcpStream.Write(TcpSendBytes, 0, TcpSendBytes.Length)
                    TcpSent = TcpSend

                    TcpClient.Close()
                Catch ex As Exception
                    EventLog1.WriteEntry("Error: " & ex.Message(), EventLogEntryType.Error)
                End Try
            End If
            Thread.Sleep(100)
        Loop

            Try
                TcpListener.Stop()
            Catch ex As Exception
                EventLog1.WriteEntry("Error: " & ex.Message, EventLogEntryType.Error)
            End Try

    End Sub

    Private Sub SerialPort1_DataReceived(ByVal sender As Object, ByVal e As System.IO.Ports.SerialDataReceivedEventArgs) Handles SerialPort1.DataReceived

        EventLog1.WriteEntry("Received: " & SerialPort1.ReadExisting(), EventLogEntryType.Information)

    End Sub

    Private Sub Timer_Elapsed(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.Timers.ElapsedEventArgs) Handles Timer1.Elapsed

        Dim EnvReceived As String = Environment.GetEnvironmentVariable("LINTRONIC", EnvironmentVariableTarget.Machine)

        If EnvReceived <> "" Then
            ' Code for Environment Variable commands.
            SerialPort1.Write(EnvReceived)
            EventLog1.WriteEntry("EnvTransmit: " & EnvReceived, EventLogEntryType.Information)
            Environment.SetEnvironmentVariable("LINTRONIC", "", EnvironmentVariableTarget.Machine)
        End If

        If TcpReceived <> "" Then
            ' Code for TCP commands.
            SerialPort1.Write(TcpReceived)
            EventLog1.WriteEntry("TcpTransmit: " & TcpReceived, EventLogEntryType.Information)
            TcpReceived = ""
        End If

        SerialPort1.DiscardInBuffer()
        SerialPort1.DiscardOutBuffer()

    End Sub

End Class
</code>
Avatar billede montago Praktikant
28. juni 2012 - 09:53 #1
prøv at Flush din læse buffer...

ofte står den og venter på et eller andet, men man kan så selv tvinge den til at udlæse hurtigere, ved at Flush.

vil tro noget lign:
SerialPort1.Flush()
Avatar billede fiskerendk Nybegynder
20. august 2012 - 07:39 #2
Gør ingen forskel,jeg har blot bibeholdt system vars indtil videre, for det passer faktisk fint i forhold til både web applicationen og host app. men mange tak for ideen.

Mvh
Thomas