Avatar billede dondy-kurt Nybegynder
26. juni 2012 - 16:01 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

facebook api problem

Hej Eksperter

Jeg er ved at lave et website der trækker en facebook sides begivenheder ud i en liste. Her bruger jeg facebooks api: http://developers.facebook.com/tools/explorer?method=GET&path=228981910556748, og det virker faktisk utrolig godt!

Meeeen....
Da der i denne liste af begivenheder ikke er hvor mange der deltager i begivenheden skal jeg ind og hente deltager listen ud, og så derefter tælle på hvor mange der er i listen. Link til deltager listen: http://developers.facebook.com/tools/explorer?method=GET&path=228981910556748%2Fattending

Her er php filen jeg får det hele til at ske med:

facebook_event.php
*******************************************
function getAll(){
        require_once('facebook_connect.php');

        $fql    =  "SELECT name, pic, start_time, end_time, location, description
                FROM event WHERE eid IN ( SELECT eid FROM event_member WHERE uid = 143544832405718 )
                ORDER BY start_time asc";

        $param  =  array(
        'method'    => 'fql.query',
        'query'    => $fql,
        'callback'  => ''
        );

        $fqlResult = $facebook->api($param);

        return $fqlResult;
    }

    function events(){
        require_once('facebook_connect.php');

        try {
            $result = $facebook->api('143544832405718/events');
            return "Succes!";
        } catch (Exception $e) {
            return "Failed!";
        }

        //$friendcount = COUNT($myfriends['data']) + 1;

    }
*******************************************

Og på min index.php henter jeg det ud således

index.php
*******************************************
include("facebook_event.php");

$all = getAll();
foreach( $all as $keys => $values ){
    echo "<div>". $values['name'] ."<br />";
    echo $values['location'] ."<br />";
    echo "fra ". date( 'l, F d, Y', $values['start_time']) ." til ". date( 'l, F d, Y', $values['end_time'] ) ."</div>";
}

$allFriends = events();
echo $allFriends;
*******************************************

Her er siden hvor resultater kommer ud: http://demo.dkurt.dk/facebookapi/
Som i kan se så kommer listen helt fantastisk ud, men det gør min return fra funktionen "events" ikke? :S

Er der nogle der ved hvad jeg gør galt her?
Avatar billede olebole Juniormester
26. juni 2012 - 18:16 #1
<ole>

Dit Facebook namespace i HTML-tagget er i hvertfald en fejl. Det må ikke stå der - men det er ikke det, der skaber det omtalte problem.

Funktionen events returnerer (måske) "Succes!" eller "Failed!", hvorfor $allFriends i bedste fald kommer til at indeholde et af disse ord i linjen:

$allFriends = events();

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
26. juni 2012 - 18:19 #2
Er du sikker på, fejlmeldinger ikke er slået fra i din PHP-opsætning?

har du prøvet noget fejlfinding? Hvis ikke kan du som det allerførste prøve nogle echo'er i funktionen og se, hvad der sker, og hvor langt du kommer
Avatar billede dondy-kurt Nybegynder
26. juni 2012 - 20:18 #3
Hvordan slår jeg fejlmeldinger til  php? Jeg er sådan set ret ny i php :)

Men jeg fandt da ud af at det var noget så simpelt som at der ikke må stå "require_once", to gange men blot "require" :D
Avatar billede olebole Juniormester
26. juni 2012 - 22:30 #4
Hvad laver jeg ...?!??!!! Sorry, men det overså jeg fuldstændig. Ja, 'once' never works 'twice'  *o)

Fik du ikke en fejlmelding om dén fejl, er de helt klart slået fra. Det sættes sammen med andre konfigurations direktiver i filen php.ini - men det kræver, man har administrator rettigheder.

Ellers kan du sætte det på dokumentniveau med error_reporting som det allerførste lige efter <?php