Avatar billede mik28 Seniormester
23. juni 2012 - 12:36 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

genoprette partition

Hej Eksperter

Har lige kvajet mig big time. Skulle reinstalere windows 7 og kom til at slette partitionen hvor min musik ligger på. Er der nogen måde at genoprette den på?
Avatar billede Slettet bruger
23. juni 2012 - 12:55 #1
Prøv om nedenstående program kan gendanne partitions tabellen.
Gå ind for oven under Wizard og gendanne partition og lad den gøre det automatisk.http://download.cnet.com/EaseUS-Partition-Master-Home-Edition/3000-2248_4-10863346.html?tag=mncol;1
Avatar billede Slettet bruger
23. juni 2012 - 12:57 #2
Ps. og få dog så lavet en backup. Hele harddisken kan gå i stykker og så mister du alt.
Avatar billede mik28 Seniormester
23. juni 2012 - 13:01 #3
jeg prøver
Avatar billede tiger_dk Mester
23. juni 2012 - 13:12 #4
se her http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk jeg har selv prøvet hvor en partion er smutte på en disk, og også hvor alt mit musik lå på !

Se den guide http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk_Step_By_Step hvordan det skal gøres, jeg fik f.eks alt mit tilbage igen !! Kan klart anbefaldes
Avatar billede tiger_dk Mester
23. juni 2012 - 13:14 #5
ps. og som som kortoggodt siger, få lavet en backup f.eks på en ekstern disk, som jeg f.eks har ! Mht. til backup programmer, så bruger jeg f.eks Nero BackItUp, det er ret godt !

Det her lært jeg hverfaldet lært noget af - TAG BACKUP !!
Avatar billede Slettet bruger
23. juni 2012 - 13:25 #6
#4 Testdisk er rigtig udmærket, den er bar "gammeldags" og langt mere besværlig end Easeus, som kan klare det automatisk.
Men forhenværende bruger "helgec" som introducerede den her på E. hold trofast på den.
Avatar billede tiger_dk Mester
23. juni 2012 - 16:18 #7
nu kender jeg så ikke Easeus, men jeg ved bare at den anden metode fik min disk til at køre igen !
Avatar billede Slettet bruger
23. juni 2012 - 16:56 #8
#7 Ja Testdisk kunne fint klare dette her, men jeg har oplevet, at nogle finder den for vanskelig.
Avatar billede mik28 Seniormester
23. juni 2012 - 19:57 #9
Tak for hjælpen drenge. En sten faldt fra mit hjerte
Avatar billede Slettet bruger
23. juni 2012 - 20:14 #10
Det skal vel forstås sådan, at Easeus kunne lave en ny tabel?

Husk at lukke spørgsmålet. Jeg skal ikke have point, samler ikke:)
Avatar billede mik28 Seniormester
23. juni 2012 - 20:43 #11
tak igen :-)
Avatar billede Slettet bruger
23. juni 2012 - 21:00 #12
Du behøver ikke at takke igen. Bare fortæl om det var programmet fra Easeus som lavede en ny tabel, så du kunne se din partition igen:)
Avatar billede tiger_dk Mester
23. juni 2012 - 21:09 #13
...eller om det var Testdisk der lavede en ny pationstabel
Avatar billede tiger_dk Mester
24. juni 2012 - 13:22 #14
siden du ikke svarer, kan det både betegnes som godt eller skidt !

Godt - hvis du bare ikke kan få armene ned, efter du har fået det hele tilbage !

Skidt - Du går stadig bander og svolver helt vildt over det !
Avatar billede Slettet bruger
28. juni 2012 - 21:15 #15
At spørger ikke gider give feedback er både tarveligt og imod reglerne på Eksperten.
At give point bare fordi nogen har lagt et svar er da meningsløst.
Jeg samler aldrig selv point, men det er der jo mange som gør, og så kan den slags give anledning til ballade:(
Avatar billede Slettet bruger
29. juni 2012 - 21:29 #16
Dropper overvågning af spørgsmålet.