Avatar billede bkj1001 Nybegynder
22. juni 2012 - 21:42 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Installation af Windows XP hænger...

Hej Alle

Jeg har en Lenovo Thinkpad SL510, som blev leveret med Windows 7 præinstalleret. Jeg har et ønske om at installere Windows XP pro på den, men der er et problem.

Når jeg forsøger at installere windows, starter installationen fint op, men når aldrig videre end til at indlæse driverne. Altså den stopper lige mellem den automatiserede indlæsning af drivere, og så den del, hvor jeg som bruger, for første gang i installationen skal komme med input.

Min første mistanke var at AHCI-funktionen var slået til i BIOS, det var den også, men problemet blev ikke løst efter jeg havde slået funktionen fra.

Jeg har også forsøgt med andre versioner af Windows, her kan nævnes: Windows 98, Windows 2000 og sågar 3.11 (jeg blev lidt desperat...). ingen af installationsprogrammerne når videre end til at gå fra den "DOS"-baserede del til den "Windows"-baserede del af installationen.

Hjælp!!

Mvh. Bjørn
Avatar billede Slettet bruger
22. juni 2012 - 23:15 #1
Har du prøvet at slette partitionen og oprette en ny?
Hvis ja, så ligger der delvis afinstallerede data (slettede) og laver koks. Og så er du nok nød til at overskrive partitionen med Killdisk. http://how-to-erase-hard-drive.com/downloadfree.htm
Avatar billede 220661 Ekspert
22. juni 2012 - 23:49 #2
Jeg er enig i at hvis man ikke har slettet gamle partitioner og fuld formateret drevet kan gammel installation sagtens drille.
Med Killdisk som kortoggodt foreslår bliver disken overskrevet med tilfældig data så den ikke kan læses og misfortolkes, af den "nye" installation.
Jeg har oplevet det samme engang bare med to ens Xp installationer, hvor data fra den gamle installation stadig lavede ballade. Jeg slettede nemlig heller ikke partiton og lavede en fuld formatering, hvilket var en fejl.
Avatar billede bkj1001 Nybegynder
23. juni 2012 - 01:58 #3
Jeg prøver, og vender tilbage med en melding :)
Avatar billede sadolin1978 Novice
23. juni 2012 - 08:07 #4
du skal også lige være opmærksonm på om din XP understøtter SATA
Avatar billede Slettet bruger
25. juni 2012 - 00:18 #5
Dropper overvågning af spørgsmålet.
Avatar billede bkj1001 Nybegynder
20. juli 2012 - 17:00 #6
220661 Din løsning virkede fint, jeg giver dig point'ene, da (kortoggodt) åbenbart har nedlagt sin profil i mellemtiden :/

Skriv lige et svar med løsningen, så accepterer jeg det og giver point :D
Avatar billede 220661 Ekspert
21. juli 2012 - 09:24 #7
svar