Avatar billede mik28 Seniormester
22. juni 2012 - 13:51 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

rens reg

Hvordan renser jeg reg databasen
Avatar billede mik28 Seniormester
22. juni 2012 - 14:10 #2
Jeg gider ikke MS mere. Man bliver bollet i røven
Avatar billede 220661 Ekspert
22. juni 2012 - 14:24 #3
CCleaner har vel ikke noget med Microsoft at gøre??
Avatar billede deadman Nybegynder
22. juni 2012 - 15:49 #4
#2
Sikkert, men hold dit privatliv udenfor  ....
22. juni 2012 - 18:03 #5
Reg #2: Så hold dig til en Gameboy!!!
Avatar billede 220661 Ekspert
22. juni 2012 - 23:51 #6
Hmm #0 Er dette spørgsmål seriøst, eller er det spild af tid?
Kan ikke sammenligne det jeg kom med i #1 med din kommentar du kommer med i #2??
Avatar billede deadman Nybegynder
23. juni 2012 - 14:11 #7
#6
Åbenbart ikke seriøst. Han har geninstalleret Windows. Dvs. han gav op (du har ikke givet feedback mik28) allerede inden han havde afprøvet forslaget.

Desuden har han en del point ude, så jeg afmelder spørgsmålet.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. juni 2012 - 14:18 #8
Nå så hopper jeg af her. Men jeg gør det med et svar, da jeg mener at CCleaner er en af de bedste gratis alternativer til at rense registreringen med.
Avatar billede Wally1973 Praktikant
23. juni 2012 - 14:28 #9
Man renser ikke registreringsdatabasen medmindre man alligevel står på grænsen til at reinstallere.
Rensning af registreringsdatabasen løser sjældent flere problemer end den skaber. Mange ser bare ikke problemerne, da de først kommer frem senere.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. juni 2012 - 14:54 #10
Nej det løser ikke nogle problemer, men der øger hastigheden på pc når det er gjort.
Jeg kan mærke på min 7 år gamle pc, at når både registrering og browser og filer som ikke bruges mere er tyndet ud, så er den hurtigere at arbejde med.
Progrsmmer åbner hurtigere osv.Og det må være pga at den ikke skal "lede" så længe før den finder det den skal bruge.
Avatar billede Wally1973 Praktikant
24. juni 2012 - 13:47 #11
#10
Det kan godt være at den kører hurtigere efter en rensning, men du ved så ikke hvad det er der er renset op og om det var noget andre programmer skulle bruge.
Ingen ved hvordan registreringsdatabasen bruges i sin fulde omfang, da det er noget hver enkelt programmør bestemmer fra situation til situation.
Selv Microsoft har links liggende i registreringsdatabasen der peger på ikke-eksisterende filer og når de fjernes, så begynder dele af Excel og Word at opføre sig underligt.

CCleaner's programmører kan ikke spå, så de ved ikke hvordan andre programmører i resten af verdenen tænker.
Avatar billede mik28 Seniormester
24. juni 2012 - 16:36 #12
Jeg er ked af det hvis I finder mig useriøs. Jeg prøvede det hele og var til sidst nød til at reinstalere. Nu virker det hele som det skal. Min pci-express ssd er hevet ud (Revodrive) men så spiller det hele også. Tak til jer alle sammen :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
24. juni 2012 - 18:09 #13
#12 Velbekomme.
#11 Det er nemlig det som er godt ved CCleaner. Den fjerner ikke noget den ikke skal røre ved. Jeg har brugt den i flere år, og jeg har ikke reinstalleret min pc i 3,5 år. Ingen af mine programmer fejler, så hvorfor skulle jeg ikke have tiltro til programmet?
Har da afprøvet andre rensere (True Sword og Registry Booster) som nemlig fjernede noget det ikke skulle, så jeg kender godt faldgruben ved at bruge disse programmer.
CCleaner er jeg 100 % tryg ved.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. juni 2012 - 18:11 #14
Tak for point
Avatar billede Wally1973 Praktikant
25. juni 2012 - 17:51 #15
#13
Det kan godt være at det virker for dig, men det virker så måske ikke for de 9 andre du anbefaler det til.
Ccleaner bør kun bruges af folk, der ved hvordan man manuelt roder rundt i registreringsdatabasen og det gør spørgerne har generelt ikke.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. juni 2012 - 21:26 #16
Jeg har ikke endnu fået tilbagemeldinger på at programmer ikke virker efter brugen af CCleaner.
Det kan godt være du har ret i, men når jeg bliver spurgt om hvad de skal gøre for at rense regisreringen, så mener jeg at CCleaner er den sikreste måde at gøre det på.
Og spørgeren får et link med en vejledning til hvordan programmet bruges.
Har ikke mere at tilføje.
25. juni 2012 - 21:41 #17
Enig med #16 !!!
Avatar billede 220661 Ekspert
26. juni 2012 - 16:03 #18
Tak Karise Larry :-)
Avatar billede Wally1973 Praktikant
28. juni 2012 - 18:56 #19
De fleste spørgere her antager at deres computer er inficeret med virus, hvis den kører langsomt eller der kommer BSODs.
De ved ikke hvordan tingene virker under overfladen og de kan bestemt ikke relatere en kørsel med Ccleaner 4 uger tidligere med en funktion i et program, der først anvendes da.

Det er meget fint med en vejledning til anvendelsen af programmet, men problemet er jo ikke manglende viden om anvendelsen af programmet, men derimod om anvendelsen af registreringsdatabasen.