Avatar billede Fetrix Nybegynder
21. juni 2012 - 15:32 Der er 1 kommentar

Asynkron TCP problem

Hej,

Jeg er i gang med at lave en tekst chat i C# for at få et bedre kendskab til brug af TCP/IP. Jeg har gjort det således, at de 4 første bytes i packets er længden på dataen, mens resten af packeten er dataen. Min modtagende del ser således ud.
http://pastebin.com/zuzRPgLx

Som I nok kan se bliver den ved med at læse data indtil længden, der som sagt angives i starten, er blevet modtaget.

Dette virker, men der er et problem. Hvis modtagerdelen, mens den er ved at modtage, modtager en helt ny packet, går der kludder i det hele. Hvordan kan jeg sikre at packets ikke blandes sammen? Jeg vil gerne undgå at bruge noget i stil med en newline delimiter!

På forhånd tak.
Avatar billede keri Nybegynder
11. juli 2012 - 22:50 #1
Jeg ville nok umiddelbart gøre én af disse:

Implementere en end-sequence til pakken - men det er jo basalt set bare en new line delimiter :-)

Håndtere 'pakkerne' i klasser ala:

private class Message
{
  public int MessageLength;
  public byte[] MessageData;

  public static Message GetMessage(ref byte[] data)
  {
    int length = Convert.ToInt32(data,0);
    if(data.length > length + 4) //all data received
    {
      Message msg = new Message();
      msg.MessageLength = length;
      msg.MessageData = new byte[length];
      Array.Copy(data,4,msg.MessageData,0,length);
      //Truncate data array
      byte[] remainingData = new byte[data.length - length -4];
      Array.copy(data,4+length,remainingData,0,remaingData.length);
      data = remaingData;

      return message;
    }
    return null;
  }

Jeg håber du forstår princippet i det - det er dog skrevet uden validering så jeg tvivler på at det vil kompilere ved en copy/paste.