Avatar billede hephey Nybegynder
19. juni 2012 - 17:43 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Indsætte tomme celler mellem data

Hej alle

Dette er mit første spørgsmål herinde. Jeg har på mit arbejde to lister, som skal sættes op ved siden af hinanden. Problemet er at der i den ene liste står tal i hver eneste række mens den anden kun indeholder tal i hver tredje. Jeg ønsker derfor at indsætte to tomme celler efter hver række med data i den første liste, så de to passer sammen.

Jeg er klar over hvordan det gøres manuelt, men da det vil være et uendelig stort arbejde, håber jeg på lidt hjælp her.
Det bør nævnes at jeg arbejder i Excel 2003.
Avatar billede supertekst Ekspert
19. juni 2012 - 18:10 #1
Indsæt denne kode under det relevante ark (Højreklik på arket / Vis programkode)

og så velkommen til Eksperten..

Sub indsætTommeCeller()
Dim ræk As Long
    For ræk = 2 To 65000 Step 3
        Cells(ræk, 1).Select
        If ActiveCell <> "" Then
            Selection.Insert Shift:=xlDown, CopyOrigin:=xlFormatFromLeftOrAbove
        Else
            Exit Sub
        End If
    Next ræk
End Sub
Avatar billede hephey Nybegynder
19. juni 2012 - 19:00 #2
Mange tak, skal jeg gøre noget for at give dig point eller lignende?
Avatar billede supertekst Ekspert
19. juni 2012 - 20:55 #3
Jeg skal først lægge et svar. Det kan du så acceptere, hvis løsningen opfyldte det ønskede.
Avatar billede supertekst Ekspert
19. juni 2012 - 23:23 #4
Det er så her..
Avatar billede hephey Nybegynder
22. juni 2012 - 11:43 #5
Hej igen jeg var lige hurtig nok til at lukke tråden. Din løsning fungerer for de første 260 rækker samt for den sidste celle i kolonnen men ikke for resten af dokumentet, hvor der kun engang i mellem er et enkelt mellemrum. Håber der er lidt mere hjælp at hente. På forhånd tak
Avatar billede supertekst Ekspert
22. juni 2012 - 11:59 #6
Har lige prøvet med mere end 300 rækker, der blev fordelt over mere end 1000 rækker.
Avatar billede hephey Nybegynder
22. juni 2012 - 21:56 #7
Okay jeg må gøre noget forkert så. Klikker på 'vis programkode', sætter koden ind i det vindue der åbner og trykker kør?

Jeg må prøve mig lidt frem.