Avatar billede lyng_andreas Nybegynder
19. juni 2012 - 12:25 Der er 1 kommentar

Kan man få en MPEG4 tuner uden RCU?

Jeg har et ældere tv som jeg godt vil beholde i mit soveværelse men er lidt træt af alle de fjernbetjeninger man behøver derfor ville jeg høre om nogen ved om man kan få en MPEG4 tuner uden RCU så den faktisk bare convatere signalet så man kan finde kanalerne på tvet og ikke skal bruge en boks med RCU
Avatar billede elektro-mik Nybegynder
19. juni 2012 - 14:12 #1
Dét tror jeg desværre ikke er muligt, da du kun kan se den éne kanal hvor MPEG4 tuneren viser sine kanaler på TV'et (evt. EXT1 eller AV1). Alle kanalerne, du vil se på TV'et, skal konverteres af boksen, som så viser dem alle på denne éne TV-kanal - ligesom video-maskiner i gamle dage blev vist på kanal 36 (tror jeg det var). Vha. MPEG4-tuneren vælger du så hvilken kanal der skal konverteres og derefter vises på TV'et, så du er nødt til at bruge MPEG'ens RCU (Remote Control Unit) til at vælge hvilken kanal der skal konverteres. Men du behøver så kun at tænde/slukke vha. TV'ets RCU - resten ka' du gøre med MPEG4's - dvs. kanalvalg og volumen -indstillinger.