Avatar billede ngr Praktikant
19. juni 2012 - 04:08 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kan det virkelig passe, at jeg skal fomattere min HD og geninstallere alle mine programmer

hver anden uge for at få lortet til at fungere????
Jeg bruger efterhånden mere tid på at få min pc til at fungere, end jeg gør på at arbejde med den.
Nogle gange hjælper det vist lidt at køre CCleaner.
Findes der ikke et program eller 3, der effektivt kan fjerne alt det djævelskab, der forstyrrer den - jeg er næsten ligeglad med, hvad det koster. Og er jeg den eneste, der oplever den slags?
Jeg er lige ved at gå fra forstanden af hele tiden at skulle se på åndssvage uforståelig fejlmeldinger - hvis da ikke maskinen ligger helt død.
Håber at nogen kan give et godt råd.
Det første, jeg bliver spurgt om, er nok, hvad der er installeret af firewall og antivirusprogrammer, men hvor er det nu lige, at jeg kan se det?
Mvh
Niels
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
19. juni 2012 - 04:18 #1
Tror mere det første du bliver spurgt om er hvad problemet er.

Så hvad er problemet ?

Sagt på en anden måde hvorfor formater du og geninstaller hver anden uge ?
Avatar billede ngr Praktikant
19. juni 2012 - 04:54 #2
UPS. Problemet er, at den bliver uendelig langsom.
Men nu er det overstået i denne omgang, muligvis fordi jeg kørte CCleamer.
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
19. juni 2012 - 06:04 #3
Så skal du jo finde ud af hvorfor den bliver langsom istedet for at blive desperat og geninstaller og regne med problemer er gået væk for altid fordi det virker lidt.
Det sker jo igen også skal du vide hvad du skal gøre til den tid.

Du kan hente Process Explorer :
http://technet.microsoft.com/da-dk/sysinternals/bb896653

Det er en program ligesom windows jobliste / taskmanager som kan vise dig hvad programmer der køre og hvor meget CPU og hukommelse de bruger osv. Process Explorer er bare bedre.

Så når din computer bliver langsom så åbne du Process Explorer og følger med i hvad der sker så du kan finde ud af hvad det er som går din computer langsom.

Også kan du jo gå igang med at slå ting fra som gør din computer langsom. For eksempel windows update, indeksering af dine diske, og fjerne alt det lort du ikke vil have.
Kør msconfig og regedit og se hvad der starter automatisk.

Hvis du skriver du gør det hver anden uge så kunne det jo være et job som windows er sat til at udføre hver anden uge for eksempel at indksere hele harddisken eller noget i den dur.
Du kan gå ind i opgavestyring for at se sådan nogen joblister og slette dem.

Men prøv og sæt dig lidt ind i det og lær tingene at kende eller sidder du bare desperat og scanne med cclearner som sikkert ikke hjælper når du lige har installeret fra ny alligevel.

Hvis jeg gør ind i kontrolpanel så er der et punkt der hedder Administrator, kan ikke huske om det er slået fra som standard men det er et godt udgangspunkt til at slå alt det er unødvendige lort fra som microsoft syntes er rigtig godt så din computer bliver langsom.
19. juni 2012 - 07:27 #5
CCleaner - værktøjer - opstart - HER kan du let disable diverse programmer i din opstart ...

---

Andre værktøjer ->

[Ultimate Windows Tweaker for Windows 7] ->

www.thewindowsclub.com/ultimate-windows-tweaker-v2-a-tweak-ui-for-windows-7-vista
Direkte ->
www.thewindowsclub.com/downloads/UWT.zip

---

www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/ngr ???
19. juni 2012 - 07:29 #6
Nååååå ja - dette var nok spild af tid ?
Avatar billede ngr Praktikant
02. juli 2012 - 12:27 #7
Beklager dybt, at jeg blev så lykkelig over, at lortet pludselig (af sig selv) fungerede, at jeg begyndte at bruge pc'en til det, jeg egentlig har købt den til - at arbejde med tekster, lyd og grafik.
Nu har jeg så kigget på forslagene, men jeg er - som I formentlig har fundet ud af - ikke computerekspert, så jeg har ikke den ringeste anelse om, hvilket programmer eller funktioner, jeg kan slå fra, uden at det hele eksploderer mellem fingrene på mig.
Og når jeg i det program, som #3 scootergrisen foreslår, klikker 'hjælp' får jeg bare en melding om, at det ikke kan åbne hjælpefilen.
Og jeg forstår heller ikke, hvad der ligger i at slå nogen af funktionerne fra i opstarten, for jeg tror, at langt de fleste problemer er opstået lang til efter at jeg startede maskinen.
Op betyder det så, at HD aldrig bliver indekseret og at jeg aldrig får opdateret windows???

Mvh
Avatar billede ngr Praktikant
11. juli 2012 - 13:38 #8
#3: Jamen hvordan skulle jeg have den mindste anelse om, hvad det er for programmer, jeg skal slå fra. Jeg er ikke ingeniør.
Jeg er en ganske almindelig bruger.