Avatar billede Mik2000 Professor
18. juni 2012 - 21:25 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Windows 2008 - giv rettigheder

Hej

Jeg har en Windows 2008 server med domain controller osv. som fungerer ganske fint.

Nu er jeg dog stødt ind i et problem.

I forbindelse med nogle fremvisninger står der en WD TV Live boks som ikke kan logge på domæner. Der skal dog gives adgang til denne således at den kan se og vise ting fra nogle udvalgte mapper.
Kan man på nogen måde give den type rettigheder uden den logger ind - f.eks. på MAC adresse eller IP eller på anden måde?
Avatar billede Wally1973 Praktikant
18. juni 2012 - 22:05 #1
Jeg mener at gæste-brugeren er helt uden adgangskontrol, hvilket nok også er grunden til at den altid er deaktiveret.

Jeg mener dog også at WD Live godt kan logge på med brugernavn og kodeord.
Spørgsmålet er bare hvordan domænet skal angives, hvis der ikke er et specielt felt til dette.
Nogen af mulighederne er at brugernavnet angives som domæne\brugernavn eller brugernavn@domæne
Avatar billede Mik2000 Professor
18. juni 2012 - 23:51 #2
Må lige prøve mig lidt frem der og så vende tilbage :)
Avatar billede Mik2000 Professor
18. juni 2012 - 23:56 #3
Tjekkede lige med det samme. Der er desværre ikke mulighed for brugernavn og adgangskode. Så det er nødt til at være noget der giver den mac adresse lov eller lign.
Avatar billede Mik2000 Professor
20. juni 2012 - 00:36 #4
Fandt en guide her jeg lige vil prøve snarest:
http://www.webbosworld.co.uk/blog/?p=144
Avatar billede Mik2000 Professor
21. juli 2012 - 22:35 #5
Synes ikke rigtigt jeg kan få det til at virke - lukker :(