Avatar billede delphiuser Mester
18. juni 2012 - 15:48 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

har et problem her med en formmail sender

Hej eksperter.

Jeg har lavet en form som virker som den skal. den uploader til database som den skal.

den generer også en mail som den sender til mig. men i min mail er der ikke noget indhold. hvorfor  kan ikke finde ud af hvad jeg har gjort forkert. vil i ikke være søde at hjælpe.

her kommer min kode...

<?php
if($_POST['submit']) {
mysql_query("insert into ordrer(name, adr, post, city, birth, phone, email, wishes, genre, contest, dato) values('$name', '$adr', '$post', '$city', '$birth', '$phone', '$email', '$wishes','$genre', '$contest', '$dato')") or die(mysql_error());

$to = 'design@jp-pro.dk';
$from = 'Patmobil.dk <mobilsvar@patmobil.dk>';
$subject = 'Ordre Bestilling';
$message = '<table cellpadding="0" cellspacing="0" width="550" height="500" align="center" style="border:1px solid #06F;">
<tr>
    <td height="20" align="center" colspan="2"><b><font color="#000000" face="Verdana, Arial, sans-serif" size="+1">Bestillings Faktura</font></b></td>
</tr>
<tr>
    <td width="225" height="80" align="left" valign="middle"><font face="Verdana, Arial, sans-serif"style=" font-size:11px;">
    '.$_post['name'].'<br>
    '.$_post['adr'].'<br>
    '.$_post['post'].' '.$_post['city'].'<br>
    '.$_post['email'].'<br>
    '.$_post['phone'].'
    </font></td>
    <td width="225" height="80" align="right" valign="top"><font face="Verdana, Arial, sans-serif"style=" font-size:11px;">
    Kundenr: '.$_post['phone'].'<br>
    CVR-Nr: <br>
    Firmanavn: Patmobil.dk<br>
    Hjemmeside: http://www.patmobil.dk<br>
    </font></td>
</tr>
<tr>
    <td colspan="2" height="20"><font face="Verdana, Arial, sans-serif"style=" font-size:11px;">Dine &oslash;nsker</font></td>
</tr>
<tr>
    <td width="225" height="80" align="left" valign="top"><font face="Verdana, Arial, sans-serif"style=" font-size:11px;">'.$_post['wishes'].'</font></td>
    <td width="225" height="80" align="left" valign="top"><font face="Verdana, Arial, sans-serif"style=" font-size:11px;">'.$_post['genre'].'</font></td>
</tr>
<tr>
    <td colspan="2" height="20"><font face="Verdana, Arial, sans-serif"style=" font-size:11px;">Dit &oslash;nsket indhold</font></td>
</tr>
<tr>
    <td height="210" colspan="2" align="left" valign="top"><font face="Verdana, Arial, sans-serif"style=" font-size:11px;">
    '.nl2br($_post['contest']).'
    </font></td>
</tr>
<tr>
    <td height="50" colspan="2" align="left" valign="middle"><font face="Verdana, Arial, sans-serif"style=" font-size:11px;">
    Bel&oslash;b &aacute; 40,- indbetales på konto: 3306 3306617311 med "Patmobil.dk" og "dit mobilnummer" i tekstfeldt
    </font></td>
</tr>
<tr>
    <td colspan="2" align="center" height="20"><font face="Verdana, Arial, sans-serif"style=" font-size:11px;">Patmobil.dk</font></td>
</tr>
</table>';
$headers  = "MIME-Version: 1.0" . "\r\n";
$headers .= "Content-type: text/html; charset=iso-8859-1" . "\r\n";
$headers .= 'From: ' . $from;
mail($to, $from, $message, $headers);
echo '<center>Din ordrer er sendt afsted...<br>Du skal gemme denne faktura der kommer frem her.</center><br>';
echo '<table cellpadding="0" cellspacing="0" width="550" height="500" align="center" style="border:1px solid #06F;">
<tr>
    <td height="20" align="center" colspan="2"><b><font color="#000000" face="Verdana, Arial, sans-serif" size="+1">Bestillings Faktura</font></b></td>
</tr>
<tr>
    <td width="225" height="80" align="left" valign="middle"><font face="Verdana, Arial, sans-serif"style=" font-size:11px;">
    '.$_post['name'].'<br>
    '.$_post['adr'].'<br>
    '.$_post['post'].' '.$_post['city'].'<br>
    '.$_post['email'].'<br>
    '.$_post['phone'].'
    </font></td>
    <td width="225" height="80" align="right" valign="top"><font face="Verdana, Arial, sans-serif"style=" font-size:11px;">
    Kundenr: '.$_post['phone'].'<br>
    CVR-Nr: <br>
    Firmanavn: <br>
    Hjemmeside: <br>
    </font></td>
</tr>
<tr>
    <td colspan="2" height="20"><font face="Verdana, Arial, sans-serif"style=" font-size:11px;">Dine &oslash;nsker</font></td>
</tr>
<tr>
    <td width="225" height="80" align="left" valign="top"><font face="Verdana, Arial, sans-serif"style=" font-size:11px;">'.$_post['wishes'].'</font></td>
    <td width="225" height="80" align="left" valign="top"><font face="Verdana, Arial, sans-serif"style=" font-size:11px;">'.$_post['genre'].'</font></td>
</tr>
<tr>
    <td colspan="2" height="20"><font face="Verdana, Arial, sans-serif"style=" font-size:11px;">Dit &oslash;nsket indhold</font></td>
</tr>
<tr>
    <td height="210" colspan="2" align="left" valign="top"><font face="Verdana, Arial, sans-serif"style=" font-size:11px;">
    '.nl2br($_post['contest']).'
    </font></td>
</tr>
<tr>
    <td height="50" colspan="2" align="left" valign="middle"><font face="Verdana, Arial, sans-serif"style=" font-size:11px;">

    </font></td>
</tr>
<tr>
    <td colspan="2" align="center" height="20"><font face="Verdana, Arial, sans-serif"style=" font-size:11px;"></font></td>
</tr>
</table>';
}
?>

Håber virkelig at i kan finde min fejl for jeg kan ikke har forsøgt længe nu.

på forhånd tak for hjælpen

Delphiuser
Avatar billede michael_stim Ekspert
18. juni 2012 - 16:02 #1
$_post skal være med stort:

$_POST
Avatar billede delphiuser Mester
18. juni 2012 - 16:33 #2
Michael_stim

læg et svar du skal have dine point :)
Avatar billede michael_stim Ekspert
18. juni 2012 - 16:59 #3
Ellers tak, samler ikke på point. Læg selv et svar og accepter dit eget svar. så spørgsmålet bliver lukket.
Avatar billede delphiuser Mester
18. juni 2012 - 17:01 #4
så takker jeg