Avatar billede delphiuser Mester
18. juni 2012 - 14:40 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Multiple insert

Hej eksperter

hvordan kan jeg fra min form hvor jeg har en mulitple hvor du kan vælge mere end 1 ting få dem alle sat ind i min database når jeg sender min form. min tabel ser sådan her ud.

tabel ordrer.

CREATE TABLE `ordrer` (
  `ordre_id` int(11) NOT NULL auto_increment,
  `name` varchar(255) NOT NULL default '',
  `adr` varchar(255) NOT NULL default '',
  `post` varchar(255) NOT NULL default '',
  `city` varchar(255) NOT NULL default '',
  `birth` varchar(255) NOT NULL default '',
  `phone` varchar(255) NOT NULL default '',
  `email` varchar(255) NOT NULL default '',
  `wishes` varchar(255) NOT NULL default '',
  `genre` varchar(255) NOT NULL default '',
  `contest` varchar(255) NOT NULL default '',
  `dato` varchar(255) NOT NULL default '',
  PRIMARY KEY  (`ordre_id`)
) TYPE=MyISAM AUTO_INCREMENT=1 ;

script der sender det hele til database tabellen.

<?php
if($_POST['submit']) {
mysql_query("insert into ordrer(name, adr, post, city, birth, phone, email, wishes, genre, contest, dato) values('$name', '$adr', '$post', '$city', '$birth', '$phone', '$email', '$wishes','$genre', '$contest', '$dato')") or die(mysql_error());
}
?>

jeg får ikke nogen fejl. men den sætter kun en op af de ting der er valgt i enten wishes eller genre.

min form kommer her.

<table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" width="550" align="center">
<form action="index.php?valg=send_ordrer" method="post" enctype="multipart/form-data">
<input name="dato" type="hidden"  value="<?php echo date("d.m.y"); ?>">
<tr>
    <td colspan="3" height="20" align="center"><b><font color="#000000" face="Verdana, Arial, sans-serif" size="+1">Bestillings Funktionen</font></b></td>
</tr>
<tr>
    <td width="140" height="20"><font face="Verdana, Arial, sans-serif"style=" font-size:11px;">Fuldenavn</font></td>
    <td width="10" height="20" align="center"><font face="Verdana, Arial, sans-serif" style=" font-size:11px;">:</font></td>
    <td width="400" height="20"><input type="text" name="name" style="width:400px;" ></td>
</tr>
<tr>
    <td width="140" height="20"><font face="Verdana, Arial, sans-serif" style=" font-size:11px;">Adresse</font></td>
    <td width="10" height="20" align="center"><font face="Verdana, Arial, sans-serif" style=" font-size:11px;">:</font></td>
    <td width="400" height="20"><input type="text" name="adr" style="width:400px;" ></td>
</tr>
<tr>
    <td width="140" height="20"><font face="Verdana, Arial, sans-serif" style=" font-size:11px;">Post nr</font></td>
    <td width="10" height="20" align="center"><font face="Verdana, Arial, sans-serif" style=" font-size:11px;">:</font></td>
    <td width="400" height="20"><input type="text" name="post" style="width:400px;" ></td>
</tr>
<tr>
    <td width="140" height="20"><font face="Verdana, Arial, sans-serif" style=" font-size:11px;">By</font></td>
    <td width="10" height="20" align="center"><font face="Verdana, Arial, sans-serif" style=" font-size:11px;">:</font></td>
    <td width="400" height="20"><input type="text" name="city" style="width:400px;" ></td>
</tr>
<tr>
    <td width="140" height="20"><font face="Verdana, Arial, sans-serif" style=" font-size:11px;">F&oslash;dselsdag (dd.mm.yy)</font></td>
    <td width="10" height="20" align="center"><font face="Verdana, Arial, sans-serif" style=" font-size:11px;">:</font></td>
    <td width="400" height="20"><input type="text" name="birth" style="width:400px;"></td>
</tr>
<tr>
    <td width="140" height="20"><font face="Verdana, Arial, sans-serif" style=" font-size:11px;">Mobil</font></td>
    <td width="10" height="20" align="center"><font face="Verdana, Arial, sans-serif" style=" font-size:11px;">:</font></td>
    <td width="400" height="20"><input type="text" name="phone" style="width:400px;" ></td>
</tr>
<tr>
    <td width="140" height="20"><font face="Verdana, Arial, sans-serif" style=" font-size:11px;">Email</font></td>
    <td width="10" height="20" align="center"><font face="Verdana, Arial, sans-serif" style=" font-size:11px;">:</font></td>
    <td width="400" height="20"><input type="text" name="email" style="width:400px;" ></td>
</tr>
<tr>
    <td height="20" colspan="3"><font face="Verdana, Arial, sans-serif" style=" font-size:11px;">Marker det du &oslash;nsker</font></td>
  </tr>
<tr>
    <td colspan="3" height="80">
    <select name="wishes" multiple style="height:80px; width:125px;" >
    <option value="Dansk">Dansk (Indsunget)</option>
    <option value="Engelsk">Engelsk (Indsunget)</option>
    </select>
    <select name="genre" multiple style="height:80px; width:125px;">
    <option value="Swing Jazz">Swing Jazz</option>
    <option value="Blues">Blues</option>
    <option value="Dansk 1980-Nu">Dansk 1980-Nu</option>
    <option value="Danske Klasikkere">Danske Klasikkere</option>
    </select>
    </td>
</tr>
<tr>
    <td height="20" colspan="3"><font face="Verdana, Arial, sans-serif" style=" font-size:11px;">&Oslash;nsket indhold</font></td>
</tr>
<tr>
    <td colspan="3" height="120"><textarea name="contest" style=" width:550px; height:120px;"></textarea></td>
</tr>
<tr>
    <td height="20" colspan="2" align="center"><input type="submit" name="submit" value="Send Bestilling"></td>
    <td width="400" height="20"><input type="reset" value="Ryd Bestilling"></td>
</tr>
</form>
</table>

håber i kan hjælpe mig.

på forhånd tak for hjælpen

Delphiuser
Avatar billede delphiuser Mester
18. juni 2012 - 17:00 #2
tak for hjælpen...

læg et svar og få dine point  :)
Avatar billede delphiuser Mester
18. juni 2012 - 18:27 #3
lukker dette spørgsmål