Avatar billede larsgrau Forsker
18. juni 2012 - 12:06 Der er 1 løsning

Linktabler

Hej

Jeg bruger denne funktion til at få fat i min backend, men mit problem er, at jeg har 2 sammenkædet i en database, og når jeg bruger denne funktion
kommer den og siger at den ikke kan finde de tabler som ligger i den anden database. De 2 databaser ligger samme sted

Option Compare Database
Option Explicit

Public Function ReattachToNewBackend()
    On Error GoTo Err_reattach
    Dim db As Database
    Dim tdef As TableDef
    Dim dlg As New CommonDialog
    Dim NewPath As String
    Set db = CurrentDb

    '<<----Åbn Commondialog-boksen---->>
    dlg.filter = "Access databaser" & vbNullChar & "*.mdb;*.mda;*.mde;*.mdw" & vbNullChar & "Alle filer" & vbNullChar & "*.*" & vbNullChar
    dlg.DialogTitle = "Angiv ny placering af " & ExtractFileName(GetBackend) & "..."
    dlg.InitDir = GetBackend
    dlg.ShowOpen
    NewPath = dlg.Filename
    If IsNull(NewPath) Or NewPath = "" Then
        Exit Function
    End If
    '<<----Åbn statusbar---->>
    Status "Sammenkæder tabeller", False, DCount("*", "MSysObjects", "Type = 6"), "Kontrollerer tabeller"
    '<<----Gennemløb alle tabeller---->>
    For Each tdef In db.TableDefs
        If Left(tdef.Connect, 10) = ";DATABASE=" Then
            Call Status("Sammenkæder " & tdef.Name)
            tdef.Connect = ";DATABASE=" & NewPath
            tdef.RefreshLink
        End If
    Next
    '<<----Luk Statusbar---->>
    Status "Færdig!", True
    Exit Function
Err_reattach:
    MsgBox Err.Description & vbNewLine & "Fejl nr: " & Err.Number
    Resume Next
End Function

Er der nogen som har en ide til hvordan jeg kan sige hvilke tabler den skal update linket til. Jeg har 2 knapper, en til hver database.

Venlig Hilsen
Lars
Avatar billede larsgrau Forsker
19. juni 2012 - 22:31 #1
Når der kom ikke noget svar