Avatar billede tingholm Mester
16. juni 2012 - 02:21 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

PHPMailer fejler konsekvent

Hej Eksperter

Jeg prøver at bruge PHPMailer for at få min side til at bruge SMTP til at lave mails, men har mildt sagt ikke held med det.

Jeg har mere eller mindre bare kopieret eksemplet fra Worxware:

require($_SERVER['DOCUMENT_ROOT']."/pages/phpmailer/phpmailer.inc.php");

$mail = new phpmailer;

$mail->isHTML(false);
$mail->IsSMTP(); // set mailer to use SMTP
$mail->From = "noreply@menuen.dk";
$mail->FromName = "Menuen.dk";
$mail->Host = "asmtp.wannafind.dk";  // specify main and backup server
$mail->Port = 587;
$mail->SMTPAuth = true;
$mail->Username = "brian@menuen.dk";
$mail->Password = "minkode";
$mail->AddAddress("brian@menuen.dk", "Brian");
$mail->AddReplyTo("noreply@menuen.dk", "No reply please");
$mail->WordWrap = 50;    // set word wrap
//$mail->AddAttachment("c:\\temp\\js-bak.sql");  // add attachments
//$mail->AddAttachment("c:/temp/11-10-00.zip");

$mail->IsHTML(true);    // set email format to HTML
$mail->Subject = "Here is the subject";
$mail->Body = "This is the <b>message</b> body";
if($mail->Send() == false)
{
    echo 'There was a problem sending this mail!';
    print '<br />Fejl: '.$mail->ErrorInfo;
}
else
{
    echo 'Mail sent!';
}

Jeg synes ikke deres dokumentation er ret god, ellers kan jeg bare ikke finde det rigtige... har fundet variablerne SMTPAuth, Username og Password i andre fora, da jeg ikke kunne finde det på deres egen side...

Resultatet af ovenstående er:
There was a problem sending this mail!
Fejl:

og altså ingen fejlbesked... selv hvis der ikke er nogen der kan slynge løsningen ud, er der så nogen der ved hvorfor der ikke kommer en fejlbesked?
Avatar billede The_Buzz Novice
16. juni 2012 - 07:51 #1
Et tip: Jeg bruger det på www.lottostat.dk - og prøvede at sætte SMTP versionen til, men det er altså kun den anden almindelige sendmail version der virkede på den.

Du kan også bruge phpmailer med sendmail. http://phpmailer.worxware.com/index.php?pg=examplebsendmail

Eventuelt prøv php's mail version: http://phpmailer.worxware.com/index.php?pg=examplebmail

Ellers prøv lite versionen: http://sourceforge.net/projects/phpmailer/files/phpmailer%20for%20php5_6/PHPMailer-Lite%20v5.1/
Avatar billede tobrukDk Novice
16. juni 2012 - 11:56 #2
tag et kigge på dem her

første den her
http://www.youtube.com/watch?v=A9jiyJ5tRBU

herefter den her!
http://www.youtube.com/watch?v=Dq8HRmnJ91M
Avatar billede Broxigar Praktikant
16. juni 2012 - 12:56 #3
Prøv og kigge på PEARs Mail-package http://pear.php.net/package/Mail/docs

Den har jeg brugt med success i forbindelse med et lille projekt
Avatar billede olebole Juniormester
16. juni 2012 - 13:08 #4
<ole>

Jeg har ikke selv anvendt phpMailer med SMTP, men ved, der er masser som gør ... så det virker  =)

Prøv i første omgang at sikre dig, at alle fejlmeldinger er slået til. Det gør du ved at skrive:

<?php
error_reporting(E_ALL);

- allerøverst i dokumentet.

Derudover skal du nok tjekke, hvilken version du har, og hvad den understøtter. PhpMailer er kommet i forskellige versioner, som ikke er helt ens. Nogle versioner bruger f.eks. setFrom, mens andre i stedet bruger From og FromName.

Prøv også at sende til en anden adresse under et andet domæne end afsenderadressen ligger under. Det kan skabe problemer i visse setups

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
16. juni 2012 - 13:21 #5
PS: Når du sender via Wannafinds SMTP, kan det kun ske fra deres server - og ikke f.eks. fra en lokal server.

Det ser også ud til, der på nettet foreslås både asmtp.wannafind.dk og smtp.wannafind.dk. Måske, du skulle prøve begge(?)
Avatar billede tingholm Mester
17. september 2015 - 14:09 #6
lukker