Avatar billede iceicepepsi Nybegynder
15. juni 2012 - 21:53 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

husk mig boks

hej kunne godt tænke mig at lave en boks til mit login der gør at computere husker deres brugernavn og password så kan bruger vælge at krydse boksen af så bruger ikke skal indtaste vær gang

mit login ser sårdan ud

<form name="loginform" action="check.php" method="post">
<div class="FormLine">
<label id="username">Brugernavn:</label>
<input id="username" class="input_text" AUTOCOMPLETE="OFF" MAXLENGTH="20"
</div><div class="FormLine">
<label id="password">Password:</label>
<input id="password" class="input_text" AUTOCOMPLETE="OFF" MAXLENGTH="20"
</div>
<div id="signindiv" onclick="validatesignin();return false;"><input type="submit" class="btnLogin" id="signin" name="login"id="signinbutton" value="login"onclick="validatesignin();return false;"
>
</form>
Avatar billede Broxigar Praktikant
15. juni 2012 - 22:00 #1
Nu ved jeg ikke hvordan du bruger resten af dit login, om det er via session eller cookies, men hvis du vil have en Husk Mig-funktion, så skal du til at bruge cookies.

Når brugeren logger ind, sender du en cookie tilbage.
Når brugeren så besøger siden senere, så tjekker du om der er en cookie og hvis der er, så er han logget ind istedet for at få en login-menu.
Avatar billede iceicepepsi Nybegynder
15. juni 2012 - 22:11 #2
det er via session og jeg har ikke fortand på at lave det om vis jeg skal det?
Avatar billede iceicepepsi Nybegynder
15. juni 2012 - 22:35 #3
nogen der kan hjælpe
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
15. juni 2012 - 22:52 #4
som Broxigar skriver skal du ligge en cookie, og det kan sagtens anvendes sammn med session, så du laver en session og ligger en cookie, læs tut'en i 1 link
prøv at google php remember me
1 link http://www.joe2torials.com/view_tutorial.php?view=66 lærte jeg en del af i tidernes morgen
3 link http://php-login-script.com/ kunne være et bud
Avatar billede NielsErikP Mester
15. juni 2012 - 23:14 #5
Hej...

#1: Det fungere sikkert rigtigt godt, men blander mig lige lidt i denne tråd :-)
Hvad sker der, hvis den bruger vi snakker om, af andre årsager har været nød til at bruge Ccleaner... Eller har taget Funktioner -> Sikkerhed -> slet Browser data.. Kan han da stadig ses næste gang han kommer på siden ??
Avatar billede iceicepepsi Nybegynder
15. juni 2012 - 23:20 #6
http://www.supernifty.com.au/blog/2010/03/15/remember-me-with-php-hack-it-6/

Kan du forklare mig om jeg skal bruge alle de php koder han skriver i denne guide?
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
16. juni 2012 - 00:00 #7
#5 >Eller har taget Funktioner -> Sikkerhed -> slet Browser data.. Kan han da stadig ses næste gang han kommer på siden ??
det kommer an på instillingerne, hvis man har sat til at slette cookies også ja så kan den ikke huske dig.
man kan også sætte sig browser til at ignorer cookies, eller sleete cookies ved lukning, også vil den heller ikke kunne huske dig.

nb: vær iøvrigt opmærksom på lovgivning om brug af cookies.
du skal gøre brugeren opmærksom på du anvender cookies og hvad du anvender det til.
et eksempel på dette kunne være på denne side, til venstra for søg feltet er en informations trekant, trykker du på den for du noget at vide hvordan de anvender cookies

#6, har ikke lige læst den guide du referarer til.
men du læser da ikke din cookie igen, så der mangler noget

læs dette http://dk.php.net/setcookie
læg mærke til
setcookie() defines a cookie to be sent along with the rest of the HTTP headers. Like other headers, cookies must be sent before any output from your script (this is a protocol restriction). This requires that you place calls to this function prior to any output, including <html> and <head> tags as well as any whitespace.
Avatar billede iceicepepsi Nybegynder
16. juni 2012 - 00:13 #8
Kan du så ikke prøve at læse guiden? Er helt ny til php så vil bare gerne vide nøjagtig hvad koder jeg kan tage?
Avatar billede NielsErikP Mester
16. juni 2012 - 00:14 #9
Hej...

#7: Tak, ronols... Så fik jeg den djævel ud af verden... Men så må jeg jo indrømme at så er den funktion spørgeren her efterspørger.. ifølge min mening ikke ret anvendelig. Man kan jo ligesom ikke afgøre, hvad en bruger/besøgende skal foretage sig på sin computer.
Men det er måske bare min mening??
Avatar billede olebole Juniormester
16. juni 2012 - 00:33 #10
<ole>

Husk, at hvis din side sætter en cookie, skal brugeren have oplysninger om, hvem der sætter den, hvad den skal bruges til, og hun skal have mulighed for at afslå

/mvh
</bole>
Avatar billede iceicepepsi Nybegynder
16. juni 2012 - 01:21 #11
http://www.supernifty.com.au/blog/2010/03/15/remember-me-with-php-hack-it-6/

Kan i forklare mig om jeg skal bruge alle de php koder han skriver i denne guide? vær sød at læse guiden og fortæl mig det
Avatar billede oomalkeoo Nybegynder
16. juni 2012 - 09:50 #12
Nu er hele idéen med denne side, at du selv skal forsøge og vi så vil hjælpe dig videre. Der findes utallige guides på nettet der allerede forklare en masse om det, så det burde være muligt at komme i gang med :)
Avatar billede iceicepepsi Nybegynder
16. december 2012 - 21:56 #13
.