Avatar billede -wizard- Nybegynder
08. august 2001 - 16:01 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

login i include ?

hvis vi siger jeg sætter et login i en include - når man så logger ind skal den sider som man kommer frem til vises i samme include men password osv skal væk - hvordan gøres dette?
Avatar billede phr3ak Nybegynder
08. august 2001 - 16:07 #1
Kan vi få nogle eksempler?
Avatar billede -wizard- Nybegynder
08. august 2001 - 16:15 #2
Eksempler, sntes eller jeg skrev hvad det var om, men kan da lige uddybe det ;-)

jeg har en side med en menu i den ene side her har jeg så lavet en celle med en include fil som viser en login, når man så logger ind bliver det som man logger ind på vist på en helt ny side - jeg vil gerne have det til at blive i den include hvor login feltet var.
Avatar billede -wizard- Nybegynder
08. august 2001 - 16:15 #3
ligemeget hvordan det gøre - hvad med iframe?
Avatar billede -wizard- Nybegynder
08. august 2001 - 16:17 #4
ligemeget hvordan det gøres /laves - hvad med iframe?
Avatar billede s_raagaard Nybegynder
08. august 2001 - 23:51 #5
Hvis du gemmer gemmer oplysningen om at brugeren er logget på i en cookie...

<%
if request.cookies(\"LogIn\")=\"True\" then
\' det du gerne vil vise når man er logget på
else
%>
<!--#include file=\"LoginBox.asp\"-->
<%
end if
%>

/søren
Avatar billede zaknafein Praktikant
11. august 2001 - 14:25 #6
Det jo bare et spørgsmål om at du i din include checker om der ER logget in. Hvis der er skal den skrive navnet på den der er logget ind, hvis ikke vises felterne...

Det kan su sagtens gøre i samme indlude. Husk at includes er det aller første som ASP-parseren leder efter, og indsætter ukritisk!!!  Det vil sige, at når din ASP-side bliver fortolket, er det ét stort dokument. Dokumentet ved ikke længere at noget er blevet includet.

Derfor er det ligesom hvis du lavede det i ASP-filen selv.

din include kunne se sådan her ud:

<%
if session(\"login\") =true then
    response.write(session(\"username\"))
else
%>
<input type=\"text\" name=\"username\">
<input type=\"password\" name=\"password\">
%end if%>

Du kan så vælge at putte selve formen med \"action\" attributten ind her også..
Avatar billede -wizard- Nybegynder
26. november 2001 - 23:45 #7
take back...