Avatar billede disoline Nybegynder
08. august 2001 - 15:59 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Sessions

Hvordan sletter jeg data fra en session??
jeg har lavet en indkøbskurv som jeg gemmer mine ting i. Men når jeg så vil slette dem hvordan henter jeg lige præcis det data frem jeg vil slette!!

Koden ser sådanne her ud:

import java.awt.*;
import java.awt.event.*;
import javax.servlet.*;
import javax.servlet.http.*;
import java.io.*;

public class Butiksvogn extends HttpServlet
{
    public void doPost(HttpServletRequest req, HttpServletResponse rep) throws
    ServletException, IOException
    {

        HttpSession session = req.getSession(true);
        //String res;

        Integer antalVarer = (Integer) session.getAttribute(\"antalVarer\");

        if(antalVarer == null)
        {
        antalVarer = new Integer(0);
        }
        PrintWriter out = rep.getWriter();
        rep.setContentType(\"text/html\");

        String[] temp = req.getParameterValues(\"slet\");

        String VareValgt;
            if(temp != null)
        {
        for(int i=0; i<temp.length;i++)
            {
                VareValgt= temp[i];
            temp.remove(VareValgt);
            System.out.println(VareValgt);
            }
        String[] itemsSelected;

        String itemName;
        itemsSelected = req.getParameterValues(\"VARER\");

        System.out.println(\" antal \" + antalVarer );

        System.out.println(\"OK ooooooooooooo\");

        if(itemsSelected != null)
        {
        for(int i=0; i<itemsSelected.length;i++)
            {
                itemName = itemsSelected[i];
                antalVarer = new Integer(antalVarer.intValue() + 1);

                session.setAttribute(\"Vare\" + antalVarer, itemName);
                session.setAttribute(\"antalVarer\", antalVarer);
                System.out.println(antalVarer);
            }

        out.println(\"<html><head><title>Vogn</title><LINK href=\'C:/tomcat/webapps/lars/main.css\' rel=stylesheet></head><BODY bgcolor=\'#ffffff\'>\");
        out.println(\"<FORM METHOD = \'POST\' NAME=\'udregn\' ACTION =\'Butiksvogn\'>\");
        out.println(\"<br><br><CENTER><font size=5><b>Varer i din vogn: </b></font><br><br><br>\");
        out.println(\"<TABLE width=\'60%\'><TBODY><TR><TH>Slet</TH><TH>Varetekst</TH><TH>Antal</TH> \"+
                \"<TH>Pris / stk.</TH><TH>Beløb (DKK)</TH></TR>\");

        int antal = 1;
        int x = 0;

        for(int i=1;i<=antalVarer.intValue();i++)
        {
            String item = (String) session.getAttribute (\"Vare\" + i);
            int tal = item.indexOf(\';\');
            int length = item.length();
            String navn = item.substring(0, tal);
            String pris0 = item.substring(tal +1, length);
            int pris = Integer.parseInt(pris0);

            out.println(\"<TR><TD><INPUT type=checkbox value=\"+ navn +\" name=slet></TD><TD>\" + navn + \"</TD>\"+
                \"<TD align=right><INPUT size=4 value=\"+ antal +\" name=antal></TD><TD align=right>\" + pris + \",-</TD>\"+
                \"<TD align=right>\" + pris * antal +\",-</TD></TR>\");

            x = x + (pris * antal);

        }
        out.println(\"<TR><TD colSpan=4><STRONG>Beløb i alt</STRONG></TD><TD align=right>\"+ x +\",-</TD></TR></TBODY></TABLE></CENTER><br><br>\");
        out.println(\"<center><INPUT type=SUBMIT value=Opdater></FORM><a href= target=_parent>&nbsp;&nbsp;Til kassen</a></TD><TD><a href=\'http://192.168.1.66:8080/lars/servlet/TomVogn\' target=_parent>&nbsp;&nbsp;Tøm vogn</a></center></BODY></HTML>\");
        out.close();
    }

    public void doGet(HttpServletRequest req, HttpServletResponse rep) throws
    ServletException, IOException
    {
    }
Avatar billede logical Nybegynder
09. august 2001 - 09:35 #1
Dit session objekt er en stor hashtable, hvor du selv har styr på tingene, så hvis du skal slette noget, skal du selv gøre dette, eksempelvis:

HttpSession session = req.getSession(true);
Vare[] varer = session.getAttribute(\"thisStringIsHowIIdentifyMyStuff\");
varer[1] = null;
session.setAttribute(\"thisStringIsHowIIdentifyMyStuff\", varer);

Hvis du ikke vil have tingene liggende længere, bruger du :

session.removeAttribute(\"thisStringIsHowIIdentifyMyStuff\");

P.S. lad være med at bruge lange strenge, som jeg lige gjorde, det degraderer performance.
Avatar billede disoline Nybegynder
09. august 2001 - 09:50 #2
hvordan genererer vi \"thisStringIsHowIIdentifyMyStuff\"

og hvordan kan vi se hvad der er i sessionen??
du bruger remove attribute!! men hvor meget fjerner du der??
Avatar billede disoline Nybegynder
09. august 2001 - 09:53 #3
hvordan får man listed ens sessions variabler og hvordan ligger de på serveren??
Avatar billede disoline Nybegynder
09. august 2001 - 09:56 #4
.getattribute returnere kun en streng !!!!
Avatar billede smirnoff Nybegynder
09. august 2001 - 10:08 #5
For at se alle session variabler brug session.getAtributeNames (version < 2.2 getValueNames)