Avatar billede nicklaseskou2 Nybegynder
14. juni 2012 - 20:41 Der er 6 kommentarer

Har problemer med while lykken.

Hvad er der galt???

while ($row = mysql_fetch_array($result, MYSQL_ASSOC))
{
}

Den skriver hele tiden fejl....
Avatar billede arne_v Ekspert
14. juni 2012 - 21:58 #1
Hvilken fejl?
Avatar billede KHHP Juniormester
14. juni 2012 - 22:18 #2
Undrer mig over
while ($row = mysql_fetch_array($result, MYSQL_ASSOC))

Jeg gør altid således:
while ($row = mysql_fetch array($result)) {
echo $row['felt'];
}

Ellers gør jeg således:
while ($row = mysql_fetch assoc($result)) {
echo $row['felt'];
}

Hvis vi kunne få at vide hvilken fejl du får, så er det nemmere at hjælpe.
Har du husket at tjekke at den MySQL-database, du forsøger at hente data fra, eksisterer og hvis ja, har du tjekket om den tabel, den skal hente fra, eksisterer?
Det er hvad jeg lige kan hjælpe med, uden at vide hvilken fejl du har.
Avatar billede Hans Mester
14. juni 2012 - 22:19 #3
Du laver et kald til mysql_query forinden. Prøv at kontrollere resultatet af det kald :-)
Avatar billede nicklaseskou2 Nybegynder
15. juni 2012 - 09:34 #4
Den skriver følgende:

"Warning: mysql_fetch_array() expects parameter 1 to be resource, boolean given in"...
Avatar billede Hans Mester
15. juni 2012 - 11:30 #5
Kig på mysql_query (php.net). Kaldet fejler (måske på grund af en fejl i din sql-sætning).
Avatar billede TOAAC Nybegynder
21. juli 2012 - 12:54 #6
Altså det ville være - som de andre siger nemmere at se hvad der er galt hvis vi kunne se din SQL sætning også.
Men ellers prøv at - hvis du bruger phpmyadmin - at gå ind under ret og sæt din SQL sætning ind der, den viser dig oftest om der er noget galt.

Men bare for at vise hvordan jeg normalt skriver en sådan:
<?php
$sql = "SELECT * FROM billeder";
$res = mysql_query($sql);
while($row = mysql_fetch_assoc($res))
{
echo $row['billedenavn'];
}
?>