Avatar billede Batman25 Nybegynder
13. juni 2012 - 23:30 Der er 3 kommentarer

MATLAB

Hej

Håber nogen kan hjælpe mig med mit problem.

Har en vektor A (20:1), som der har tilfældige tal imellem 5-110. Der skal jeg lave en funktion, der laver en vektor B af samme størrelse, men kun har værdierne 1 eller 0. Så man ved et givent interval f.eks. (min(x):1:min(x)+30) angiver et 1-tal i vektor B, på den plads i vektor A, hvor et tal der har været indenfor intervallet har været. Hvis tallet i vektor A ligger udenfor intervallet, returneres et 0 i vektor B, på den tilsvarende plads..

håber nogen kan hjælpe.
Avatar billede vejmand Juniormester
13. juni 2012 - 23:35 #1
Ifølge Ekspertens regler er det ikke tilladt at oprette det samme spørgsmål flere gange.

Luk, så kun et spørgsmål er åben.

http://www.eksperten.dk/brugerbetingelser
Avatar billede Batman25 Nybegynder
13. juni 2012 - 23:47 #2
Så er det heldigt at jeg også kun har oprettet det én gang :)
Det andet matlab spørgsmål, er et, ja, andet matlab spørgsmål.
Avatar billede Slettet bruger
16. juni 2012 - 21:25 #3
Nice...

function B = dinfunktion(A,min,max)
% A er en vektor, og min og max udgør intervallet.
% En vektor B returneres med samme dimensioner som A.

B = A < min & A > max;

end

Hvis du laver en logisk operation på en vektor, fx A < min, testes hvert eneste element i A. Står der fx B = A < 3, så vil hvert element blive undersøgt for, om det er mindre end 3. De elementer, der er mindre end tre vil blive lig med 1 (true), og de andre lig med 0 (false).
Der gemmes dermed en ny vektor B med samme dimensioner men indeholdende resultatet af den logiske undersøgelse på hvert element.

Jeg er ikke helt sikker på sidste del af dit spørgsmål. Sig til, hvis dette ikke er dækkende.