Avatar billede killel Nybegynder
12. juni 2012 - 15:04 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Find fejlen

Hej,

Nedenstående kode volder mig en del problemer. Koden har virket, men jeg er kommet til at slette et eller andet som jeg tilsyneladende ikke selv kan finde frem til.

Koden skulle gerne returnere følgende:
id1, antal fejl
id2, antal fejl

<?php
$link = mysql_connect('localhost', '', '');
if (!$link) {
    die('Could not connect: ' . mysql_error());
}
if (!mysql_select_db('test')) {
    die('Could not select database: ' . mysql_error());
}

$result01 = mysql_query('SELECT id, count(`1.1`), count(`1.2`) as antal_fejl_pr_anlaeg FROM `fejl_db` WHERE `1.1` IS NOT NULL OR `1.2` IS NOT NULL GROUP by id');

if (!$result01) {
    die('Could not query:' . mysql_error());
}

echo nl2br("Antal fejl pr. anlæg\n");

sql_query("SELECT * FROM fejl_db");

while($row = mysql_fetch_array($result01))
  {
  echo $row['id'] . " " . $row['antal_fejl_pr_anlaeg'];
  echo "<br />";
  }

mysql_close($link);
?>

Men det eneste koden returnerer er:
Antal fejl pr. anlæg

Fatal error: Call to undefined function sql_query() in C:\xampp\htdocs\test\test2_new.php on line 19
Avatar billede michael_stim Ekspert
12. juni 2012 - 15:10 #1
Her er fejlen:
sql_query("SELECT * FROM fejl_db");

Skal være:
mysql_query("SELECT * FROM fejl_db");
Avatar billede inteeeL Nybegynder
13. juni 2012 - 00:35 #2
Jeg forstår heller ikke helt, hvorfor du vil have mysql_query("SELECT * FROM fejl_db"); med. Der bliver ikke hentet data derfra - og den står alene uden at være sat til en variabel -> ikke funktionelt.
Avatar billede killel Nybegynder
13. juni 2012 - 14:23 #3
michael_stim

Ja, det var nemlig lige der jeg havde slettet to bogstaver :)

Smider du et svar?

inteeeL
Men ikke desto mindre virker det.
Avatar billede inteeeL Nybegynder
13. juni 2012 - 16:03 #4
Men ikke desto mindre virker det.

Ikke just - du kan fjerne "mysql_query("SELECT * FROM fejl_db");", og det vil stadig fungere. Dette statement bliver ikke brugt.
Avatar billede killel Nybegynder
14. juni 2012 - 08:47 #5
inteeeL

Jeg har kigget på koden igen og du har da fuldstændig ret - det er en rest fra noget gammelt kode som ikke længere er nødvendig.

Teknisk set har i jo så begge løst problemet, så hvis i begge smider et svar deler jeg point imellem jer.
Avatar billede michael_stim Ekspert
14. juni 2012 - 09:42 #6
Jeg kiggede ikke på funktionalitet, men fejl. Og da fejlen allerede var beskrevet, tog det ikke så lang tid ;o)

Samler ikke på point, ellers tak.
Avatar billede inteeeL Nybegynder
14. juni 2012 - 12:30 #7
Det var nu Michael, der kom med den vigtige rettelse, men jeg smider gerne et svar. :-)