Avatar billede hannele Novice
11. juni 2012 - 17:06 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Overføring til ipod.

Jeg har købt en ipod, for at bruge den til at høre netbøger fra biblioteket. På bibliotekets hjemmeside står der at den skal kunne bruge WMA og DRM vesion mindst 10. Hvilket jeg fik at vide hos forhandleren at den kunne? På en eller anden måde skal jeg have de filer til at hedde. Jeg har også en HTC Wildfire S telefon som jeg heller ikke jeg overføre til. Er der nogen der ved noget om dette. Med venlig hilsen Hanne.
Avatar billede kcasper Nybegynder
11. juni 2012 - 17:20 #1
Hej Hannele

Den her tråd kan måske hjælpe dig.
http://www.eksperten.dk/spm/869890
Avatar billede hannele Novice
11. juni 2012 - 19:52 #2
Jeg har prøvet, men tunrbite som der henvises til ser ikke mere ud som i guiden. Det kan jeg ikke finde ud af.
Avatar billede pstidsen Novice
11. juni 2012 - 23:23 #3
Der er en grund til at netbøgerne er DRM beskyttet. Det er fordi du LÅNER bøgerne og ikke ejer dem. Derfor er det ulovligt at fjerne DRM med f.eks. Tunebite.

Hvis forhandleren har fortalt dig at en iPhone understøtter DRM så er det en STOR løgn! Er ret sikker på at det eneste program der understøtter DRM er Windows Media Player - en iPhone kan i hvert fald ikke!!
Avatar billede hannele Novice
12. juni 2012 - 15:37 #4
Ok - det fortæller jeg ham i morgen når jeg kører ud Elgiganten, hvor købte den. Er der nogen der ved om bibliotekets netbøger er forenelige med HTC.
Avatar billede pstidsen Novice
12. juni 2012 - 15:51 #5
Er 99% sikker på at de heller ikke kan.

Forlang at få afslag i prisen pga. fejlindormation eller få den byttet. Kommer an hvad du helst vil.
Avatar billede hannele Novice
12. juni 2012 - 16:02 #6
ja det vil jeg gøre, ved du hvilken afspiller der 100% kan.
Avatar billede pstidsen Novice
12. juni 2012 - 17:20 #7
Windows Media Player kan, men det er jo kun på en Windows-pc. Jeg bruger selv Windows Media Player til at høre musik fra TDC PLAY.
Avatar billede hannele Novice
15. juni 2012 - 23:05 #8
Hej igen. Jeg gjorde som du foreslog pstidsen - og fik hele beløbet retur. Elgiganten havde ingen mp3 afspillere med Drm 10 -underligt ikke. Jeg har søgt på nettet, og for at være helt sikker også ringet til nogle forhandlere, og forespurgt, om deres mp3 afspillere nu havde Drm 10, og kunne høre bibliotekets lydbøger. Det er åbenbart et ømtåleligt emne, for både Philips og Sandisk, siger at det måske virker, men de vil ikke love noget!! Hos 3 forskellige internetbutikker, har jeg forespurgt, om de havde en, som understøtter Drm10, og at det var ligegyldigt hvilket mærke, de har alle lovet et svar på email, uden resultat. Nu har jeg bestilt en som hedder Transcend MP 870 - hvor de direkte skriver at den virker med Drm10. Jeg kan se, at der er mange der har det samme problem. Jeg håber at den nye kommer til at virke. Tak for hjælpen - og læg et svar.
Avatar billede hannele Novice
16. juni 2012 - 10:02 #10
Der lærte jeg lige noget.
Jeg kan se at den afspiller jeg har købt, men ikke fået endnu, er med på listen. Dejligt.
Med venlig hilsen Og tak. Hanne