Avatar billede Stine_EP1 Nybegynder
11. juni 2012 - 11:29 Der er 1 kommentar og
1 løsning

ErrorClass i JSF

Jeg er i fuld gang med mit JSF-eksamensprojekt, og er mere eller mindre færdig, men jeg mangler lige hjælp til den sidste detalje. Jeg har oprettet nogle input felter, hvor en bruger skal udfylde navn, mv., og ønsker, at der kommer en fejlmeddelelse frem, hvis ikke feltet udfyldes. Pt. ser koden således ud:

<h:outputLabel for="navn" value="Fulde navn: " />
                    <h:panelGroup>
                        <h:inputText id="navn" value="#{bean.navn}" required="true" label="#{msgs.navn}" size="40"/>
                        <div class="error">
                        <h:message for="navn" errorClass="errors"/>
                        </div>
                    </h:panelGroup>

Jeg har oprettet en messages.properties, og hvis brugeren ikke indtaster sit navn, kommer der nu frem: "*Udfyld venligst dit fulde navn! j_idt22:navn: Validation Error: Value is required."

Jeg vil gerne have  j_idt22:navn: Validation Error: Value is required slettet, så der KUN står "Udfyld venligst dit fulde navn".

Hvordan sletter jeg det? Har prøvet næsten alt :-)
Avatar billede Stine_EP1 Nybegynder
11. juni 2012 - 11:29 #1
JEg giver gerne 200 point for svar
Avatar billede Stine_EP1 Nybegynder
11. juni 2012 - 11:33 #2
Ny