Avatar billede Simo8561 Nybegynder
11. juni 2012 - 03:33 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

WordPress - Mail to Blog

Hej. Jeg forsøger desperat at få min wordpress side til at poste et indlæg via email, men dette fungerer ikke. Jeg har derfor prøvet diverse plugins, desværre uden held. Jeg har forsøgt både med IMAP og POP3 adresser, uden held. Jeg har varieret stort set alle former for inputs, dvs stort set ALT. Er der nogle der har erfaringer på dette område?

- nedenunder er en fejlsmeddelelse fra plugin "postie".
Den er sat op med en gmail adresse med disse indstilliger:

Protocol: IMAP-SSL
Port: 993
Postie time correction: 1 hour
Mail server: imap.gmail.com
Mail userid: ***********
Mail password: **********
Check for email every 10 min.
Delete email after poting "yes"

Checking for mail manually
Warning: require_once() [function.require-once]: open_basedir restriction in effect. File(/usr/local/lib/php/PEAR.php) is not within the allowed path(s): (/var/www/studentertaxi.dk/:/var/www/tmp/) in /var/www/studentertaxi.dk/public_html/wp-content/plugins/postie/mimedecode.php on line 65

Warning: require_once(/usr/local/lib/php/PEAR.php) [function.require-once]: failed to open stream: Operation not permitted in /var/www/studentertaxi.dk/public_html/wp-content/plugins/postie/mimedecode.php on line 65

Fatal error: require_once() [function.require]: Failed opening required 'PEAR.php' (include_path='.:/usr/local/lib/php') in /var/www/studentertaxi.dk/public_html/wp-content/plugins/postie/mimedecode.php on line 65
Avatar billede michael_stim Ekspert
11. juni 2012 - 12:15 #1
Det ligner mere noget med skriverettigheder.
Avatar billede Simo8561 Nybegynder
11. juni 2012 - 13:22 #2
Det er meget muligt... Nogle idéer?
Avatar billede michael_stim Ekspert
11. juni 2012 - 13:27 #3
Ja, gå ind og ændre rettighederne i den fil det gælder.
Avatar billede Simo8561 Nybegynder
11. juni 2012 - 13:30 #4
Nu er jeg ret ny til WordPress... Hvordan gør man det? :).
Avatar billede michael_stim Ekspert
11. juni 2012 - 14:26 #5
Det skal du gøre med et FTP-program, der hvor du uploader dine filer.
Avatar billede Simo8561 Nybegynder
11. juni 2012 - 14:43 #6
Okay. Hvilken fil skal jeg så lede efter?
Avatar billede olebole Juniormester
11. juni 2012 - 15:52 #7
<ole>

Umiddelbart vil jeg mene, du skal have fat i php.ini og rette der. Har du rettigheder til at rette i PHP-opsætningen?

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
11. juni 2012 - 15:58 #8
Prøv i en fil at skrive:

<?php
phpinfo();
?>

- og læg den på serveren. Kald filen i browseren, og du vil få udskrevet informationer om, hvordan PHP er sat op. Søg efter 'safe_mode' og fortæl os, hvad den er sat til ... off eller on
Avatar billede Simo8561 Nybegynder
11. juni 2012 - 16:20 #9
Hvor findes php.ini? Og ja, det burde jeg have.

Nu har jeg sikkert gjort det forkert, men prøvede at lægge koden ind som en html fil på serveren. Jeg forsøgte at tilgå den via browseren, hvilket resuterede i en blank side. Ingen 404 fejl, men blot en blank side...

http://mitdomæne.dk/test.html
Avatar billede Simo8561 Nybegynder
11. juni 2012 - 16:30 #10
hov - hjemmesiden angivet er ikke min... skrev bare et tilfældigt navn istedet for mit domæne... :)
Avatar billede michael_stim Ekspert
11. juni 2012 - 16:38 #11
Omdøb din fil til .php i stedet for .html.
Avatar billede olebole Juniormester
11. juni 2012 - 16:47 #12
Som Michael skriver, er det en absolut nødvendighed, at en fil med PHP-kode kaldes noget.php  =)
Avatar billede Simo8561 Nybegynder
11. juni 2012 - 16:47 #13
Oh, sådan der.
Den er sat til "on".
Avatar billede Simo8561 Nybegynder
11. juni 2012 - 16:48 #14
Oh, jeps :)
Avatar billede olebole Juniormester
11. juni 2012 - 16:55 #15
Så bør du skifte udbyder til én, der kan håndtere serversikkerhed på en fornuftig, tidssvarende måde. Safe_mode blev af gode grunde deprecated i PHP 5.3.0 og blev helt fjernet i PHP 5.4.0
Avatar billede Simo8561 Nybegynder
11. juni 2012 - 17:03 #16
damn... kan fortælle at jeg benytter mig af UnoEuro.
- Er der slet ikke andre muligheder? Da jeg har købt webhotel for 12 måneder...
Avatar billede olebole Juniormester
11. juni 2012 - 17:24 #17
På forsiden skriver de:

Følger med teknologien
ASP.NET 4.0 og Integrated Mode? el. PHP5 og MySQL5? Vi har det hele.

Nu blev PHP 5.0.0 released for lige knap 8 år siden, så det siger nok ikke meget.

På den anden side kunne det være, man burde prøve at holde dem fast på, at de 'Følger med teknologien'. Version 5.3.0 (hvor safe_mode blev deprecated) udkom for knap 3 år siden - og 5.4.0 kom for ca. 4 mdr. siden.

Da safe_mode medfører adskillige besværligheder, er det adskillige år siden, jeg har haft lyst til at rode med servere med safe_mode sat til. På den anden side skal jeg ikke helt udelukke, der eksisterer en work-around - men det udsætter bare besværet  :o|
Avatar billede Simo8561 Nybegynder
11. juni 2012 - 19:06 #18
Det er da for dårligt af dem...

- Det er godt nok meget uheldigt at denne feature ikke virker... Jeg må vel forsøge at finde en form for workaround, eller skifte til en helt anden udbyder...

- Mange tak for hjælpen, begge to. Hvad gør vi så lige med pointene?
Avatar billede olebole Juniormester
11. juni 2012 - 20:00 #19
"Det er da for dårligt af dem..." >> Ja, men det kræver mere at vedligeholde sikkerheden uden safe_mode - og det er trods alt begrænset, hvad én euro om måneden kan dække. At de så nok oversælger varen, er en helt anden ting  *o)

Ellers ta, jeg samler ikke point. Det gør Michael, så vidt jeg husker, heller ikke. Læg derfor selv et svar og accepter det, så tråden lukkes  =)
Avatar billede Simo8561 Nybegynder
11. juni 2012 - 20:07 #20
Ja, meget kan man vel sige, men i nogle tilfælde "får man vel hvad man betaler for"... ;)

Jep jep, tak hvor hjælpen endnu en gang :)