Avatar billede mlhave Nybegynder
10. juni 2012 - 16:23 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Sammenlægning af ugesedler II

Jeg har nogle ugesedeler som folk aflevere hver uge. Hver ugesedel er en excelfil med ét ark, hvor de udfylder en række, for hver opgave de har løst i løbet af ugen.

Jeg vil gerne kunne samle disse ugesedle-lister fra de mange regneark i en fil, som en lang liste med alle folks opgaver. Målet er at kunne sorterer dem efter dato, kunde eller initialer eller lave Pivottabeller over det.

jeg har fået nedenstående kode, som umiddelbart løser det hele, MEN den får ikke sidste række med i de første filer. Kun den sidste fil får alle rækker med :(

Option Explicit

Public Sub HentFiler()
    Dim Fil As String, Data As Variant, RW As Long, I As Integer

      RW = 1    ' startrække
      Application.ScreenUpdating = False
      Cells.ClearContents ' tømmer arket, inden ny indlæses
    With Application.FileDialog(msoFileDialogOpen)
        .Show
        .AllowMultiSelect = True
        If .SelectedItems.Count = 0 Then Exit Sub
        For I = 1 To .SelectedItems.Count
            Fil = .SelectedItems(I)
            RW = Cells(65500, "A").End(xlUp).Row
      Workbooks.Open Filename:=Fil
          If RW = 1 Then
          Data = Range(Cells(1, 1), Cells((Cells(65500, "A").End(xlUp).Row), 6)) ' kolonne a = A til & = F,( med overskrifter i række 1)
          Else
          Data = Range(Cells(2, 1), Cells((Cells(65500, "A").End(xlUp).Row), 6)) ' kolonne a = A til & = F ( UDEN  række 1)
          End If
              ActiveWorkbook.Close False
            Range("A" & RW).Resize(UBound(Data, 1), UBound(Data, 2)) = Data
        Next
    End With
    Application.ScreenUpdating = True
End Sub
Avatar billede mlhave Nybegynder
10. juni 2012 - 19:46 #1
Hvis jeg skriver +1 i RW-linien i For-løkken:

RW = Cells(65500, "A").End(xlUp).Row + 1

Får jeg alle de rigtige data, men ingen overskrifter.
Avatar billede kabbak Professor
10. juni 2012 - 22:18 #2
Min fejl, prøv denne

Public Sub HentFiler()
    Dim Fil As String, Data As Variant, RW As Long, I As Integer

    RW = 1    ' startrække
    Application.ScreenUpdating = False
    Cells.ClearContents    ' tømmer arket, inden ny indlæses
    With Application.FileDialog(msoFileDialogOpen)
        .Show
        .AllowMultiSelect = True
        If .SelectedItems.Count = 0 Then Exit Sub

        For I = 1 To .SelectedItems.Count
            Fil = .SelectedItems(I)
            RW = Cells(65500, "A").End(xlUp).Row
            Workbooks.Open Filename:=Fil
            If RW = 1 Then
                Data = Range(Cells(1, 1), Cells((Cells(65500, "A").End(xlUp).Row), 6))    ' kolonne a = A til & = F,( med overskrifter i række 1)
                ActiveWorkbook.Close False
                Range("A" & RW).Resize(UBound(Data, 1), UBound(Data, 2)) = Data
            Else
                Data = Range(Cells(2, 1), Cells((Cells(65500, "A").End(xlUp).Row), 6))    ' kolonne a = A til & = F ( UDEN  række 1)
                ActiveWorkbook.Close False
                Range("A" & RW + 1).Resize(UBound(Data, 1), UBound(Data, 2)) = Data
            End If
        Next
    End With
    Application.ScreenUpdating = True
End Sub
Avatar billede mlhave Nybegynder
11. juni 2012 - 16:08 #3
Så spiller det, tak :o)
Avatar billede mlhave Nybegynder
13. juni 2012 - 15:36 #4
Lukkes