Sammenlægning af ugesedler II
Jeg har nogle ugesedeler som folk aflevere hver uge. Hver ugesedel er en excelfil med ét ark, hvor de udfylder en række, for hver opgave de har løst i løbet af ugen.Jeg vil gerne kunne samle disse ugesedle-lister fra de mange regneark i en fil, som en lang liste med alle folks opgaver. Målet er at kunne sorterer dem efter dato, kunde eller initialer eller lave Pivottabeller over det.
jeg har fået nedenstående kode, som umiddelbart løser det hele, MEN den får ikke sidste række med i de første filer. Kun den sidste fil får alle rækker med :(
Option Explicit
Public Sub HentFiler()
Dim Fil As String, Data As Variant, RW As Long, I As Integer
RW = 1 ' startrække
Application.ScreenUpdating = False
Cells.ClearContents ' tømmer arket, inden ny indlæses
With Application.FileDialog(msoFileDialogOpen)
.Show
.AllowMultiSelect = True
If .SelectedItems.Count = 0 Then Exit Sub
For I = 1 To .SelectedItems.Count
Fil = .SelectedItems(I)
RW = Cells(65500, "A").End(xlUp).Row
Workbooks.Open Filename:=Fil
If RW = 1 Then
Data = Range(Cells(1, 1), Cells((Cells(65500, "A").End(xlUp).Row), 6)) ' kolonne a = A til & = F,( med overskrifter i række 1)
Else
Data = Range(Cells(2, 1), Cells((Cells(65500, "A").End(xlUp).Row), 6)) ' kolonne a = A til & = F ( UDEN række 1)
End If
ActiveWorkbook.Close False
Range("A" & RW).Resize(UBound(Data, 1), UBound(Data, 2)) = Data
Next
End With
Application.ScreenUpdating = True
End Sub