Avatar billede fileto Seniormester
09. juni 2012 - 19:46 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Driver finde program

Hej

Er der nogen der kender til et godt, gratis driveradministrationsprogram som er nemt at bruge?

Jeg spørger fordi det program jeg har betalt for ikke kan installere min grafikkortdriver.

Er der nogen der kan hjælpe?
Avatar billede pstidsen Novice
09. juni 2012 - 19:57 #1
Avatar billede juleulven Nybegynder
09. juni 2012 - 20:21 #2
personligt ville jeg ALDRIG stole på et stykke software til, at håndtere drivere....

mange af programmerne vælter i malware/spyware + de som regel ikke tager hensyn til OEM producenter....

f.eks hvis HP pavilion får et Nvidia grafikkort men særudvikler en driver ....

Hvad er det for et grafikkort du søger driver til?
er det en del af en "samlet computer" fra HP/ACER/LENOVO eller tilsvarende?
Avatar billede jakobdo Ekspert
09. juni 2012 - 20:36 #3
Jeg synes nu gerne man selv kan klare det ja, hvis man bruger denne teknik:

Højreklik denne computer -> egenskaber -> Enhedshåndtering -> Vælg enhed -> Faneblad detaljer -> Og vælg så hardware id'er.

Så får du noget ala: PCI\VEN_8086&DEV_0116&SUBSYS_21DA17AA&REV_09
Og det kan du så gerne finde en driver via google.
Avatar billede fileto Seniormester
09. juni 2012 - 21:08 #4
Der point til pstidsen.
Post et svar.
Tak for hjælpen til alle tre.
Avatar billede pstidsen Novice
09. juni 2012 - 22:23 #5
Er dog enig med de andre. Det er bedst at gøre manuelt. Må dog indrømme at jeg selv bruger SlimDrivers...
Avatar billede fileto Seniormester
09. juni 2012 - 22:34 #6
Har læst nogle anmeldelser af SlimDrivers og der var ikke nævnt malware eller spyware.
Har du haft tilfælde af malware eller spyware fra SlimDrivers?
Avatar billede pstidsen Novice
09. juni 2012 - 22:50 #7
Nope. Tænkte nu også mere på at det ikke altid er de nyeste drivere sådanne programmer finder ;-)
Avatar billede Wally1973 Praktikant
10. juni 2012 - 08:28 #8
Problemet med de programmer er at de ikke kontrollerer driverne.
Brugere kan oploade drivere, som så lige skimmes af udbyderen og ellers smides i deres database, hvorefter de så ryger ud til brugerne, som typisk installerer disse langt tid før de har opdateret deres firewalls, viruskillere, Windows og diverse trejdeparts programmer med sikkerhedshuller.

Selv med disse opdateringer i orden er der problemer, da virus-udviklerne har relativt let ved at ændre deres malware lidt, såledse at viruskillerne ikke genkender dem og så gør udbyderen af driver-tjenestem næsten med garanti heller ikke.

Spørgsmålet er derfor ikke kun om du stoler på udbyderen af disse tjenester, men om du også stoler på alle dens brugere, der oploader filer til den.

Mange ser deres netbank, som værende det mest kritiske de har på deres computer, men i virkeligheden er det nok deres email.
Emailen binder det hele sammen og med adgang til den kan man typisk få kodeord tilsendt fra alle de fora man er på og dermed få adgang til disse.
Netbanken og pengeoverførsler er der i dag styr på hvordan man håndterer og tilbagefører, men det samme er ikke tilfældet med andre ting på nettet og uden ens email har man typisk mistet hele sin digitale identitet, som kan misbruges på alle mulige måder.
Man mister jo typisk facebook, diverse fora, messenger, skype osv., da de jo alle er bundet op på ens email.