Avatar billede Stine_EP1 Nybegynder
08. juni 2012 - 14:36 Der er 1 kommentar og
1 løsning

JSF - Java Beans. Hjælp til H:message

Hej kloge hoveder!

Jeg er i fuld gang med mit JSF-eksamensprojekt, og er mere eller mindre færdig, men jeg mangler lige en implementering af en fejlmeddelelse. (Den ene bønne fungeren som en bestillingsform, hvor man kan bestille et magasin.) Jeg får ikke en besked frem, hvis man ved bestilling ikke indtaster navn, adresse, etc. - jeg får kun: "j_idt22:navn: Validation Error: Value is required.","j_idt22:adresse: Validation Error: Value is required.", etc. frem. Jeg vil gerne have, der for hver værdi kommer en besked, hvis der ikke indtastes noget: "Venligst indtast dit navn", etc.

Og jeg kan umiddelbart ikke lige se, hvor dette vil skulle implementeres

Jeg håber, der er nogen, der har tid og lyst til at hjælpe med mit lille amatør-projekt :)?

Et udpluk af koden, hvor h:message er implementeret:

                    <h:outputLabel for="navn" value="Fulde navn: " />
                    <h:panelGroup>
                        <h:inputText id="navn" value="#{bean.navn}" required="true" size="40"/>
                        <div class="error"> <h:message for="navn" errorClass="errors"/>

                        </div>
                    </h:panelGroup>

                    <h:outputLabel for="tlf" value="Telefonnummer: "/>
                    <h:panelGroup>
                        <h:inputText id="tlf" value="#{bean.tlf}" required="true" size="40" />
                    </h:panelGroup>

                    <h:outputLabel for="adresse" value="Adresse: "/>
                    <h:panelGroup>
                        <h:inputText id="adresse" value="#{bean.adresse}" required="true" size="40" />
                        <div class="error"> <h:message for="adresse" errorClass="errors" /> </div>

                    </h:panelGroup>
                    <h:outputLabel for="postnummer" value="Postnummer: "/>
                    <h:panelGroup>
                        <h:inputText id="postnummer" value="#{bean.postnummer}" required="true" size="40" />
                        <div class="error"> <h:message for="postnummer" errorClass="errors" /> </div>
                    </h:panelGroup>
                      <h:outputLabel for="by" value="By: "/>
                      <h:panelGroup>
                        <h:inputText id="by" value="#{bean.by}" required="true" size="40" />
                        <div class="error"> <h:message for="by" errorClass="errors" /> </div>
                    </h:panelGroup>

                    <span>Antal Magasiner </span>
                    <h:selectOneMenu id="antal" value="#{bean.antal}" title="Vælg antal magasiner">
                            <f:selectItem id="b1" itemLabel="1 stk" itemValue="1 stk" />
                            <f:selectItem id="b2" itemLabel="2 stk" itemValue="2 stk" />
                            <f:selectItem id="b3" itemLabel="3 stk" itemValue="3 stk" />
                            <f:selectItem id="b4" itemLabel="4 stk" itemValue="4 stk" />
                            <f:selectItem id="b5" itemLabel="5 stk" itemValue="5 stk" />
                            <f:selectItem id="b6" itemLabel="6 stk" itemValue="6 stk" />
                    </h:selectOneMenu>

                </h:panelGrid>

                <h:commandButton value="Bestil" action="bekraeft" />
                <br/>

                </div>

            </h:form>
        </ui:define>

    </ui:composition>

</html>
Avatar billede Stine_EP1 Nybegynder
08. juni 2012 - 15:47 #1
Kan det være en if false, h:outputText, der skal bruges?? Og i så fald - hvor skal selve teksten til de forskellige outputs skrives henne?

Ps. Jeg giver gerne flere point end 15 - jeg var bare for hurtig på aftrækkeren!

Vh. Stine
Avatar billede Stine_EP1 Nybegynder
11. juni 2012 - 11:24 #2
Slut