Avatar billede kirkeby Nybegynder
11. januar 2000 - 18:28 Der er 100 kommentarer og
1 løsning

Jeg søger en formmail skrevet i Perl. der kan vedhæfte filer

Hej !
jeg søger en formmail i perl (*.pl)
en eller anden må gerne sende en færdig lavet en til JKP@Jkp.dk

OG JEG GIDER IKKE HAVE EN MASSE LINKS...

Mvh Jesper  :o)
Avatar billede hatecaps Nybegynder
12. januar 2000 - 00:54 #1
kunne du beskrive præcist hvad scriptet skal gøre med filen ?
Avatar billede kirkeby Nybegynder
12. januar 2000 - 01:10 #2
bare skrive :
navn
adresse
by
post nr
email
og vedhæfte en fil....
og skal sendes til JKP@JKP.dk......  :)
Avatar billede kirkeby Nybegynder
12. januar 2000 - 01:10 #3
hatecaps : er du på icq ?
Avatar billede hatecaps Nybegynder
12. januar 2000 - 01:21 #4
jeg var engang, så fandt jeg en side med en masse interessante programmer man kan bruge til at smadre andres maskiner med over ICQ ;-)

med hensyn til scriptet, hvis jeg har forstået det rigtigt, har du en form hvor man udfylder navn, addresse  etc, og med et felt hvor man angiver filen som vi snakked om før. Det du så vil ha', er a scriptet sender en mail til dig med disse informationer, og attacher (eller vedlægger) filen til e-mail'et. er det tæt på ?
Avatar billede nielsder Nybegynder
12. januar 2000 - 09:25 #5
Jeg har et sådan et script du mangler.
Kontakt mig på  niels@stampe-net.dk
eller her på siden! :-)
And you'll get the script! :)

- Probkid, Stampe...
Avatar billede kirkeby Nybegynder
12. januar 2000 - 22:25 #6
nielsder : send lige til jkp@jkp.dk

Hatecaps
tjek www.jkp.dk/hatecaps.htm
her er hvordan jeg gerne vil have de forskellige felter skal se ud...  :)
Avatar billede hatecaps Nybegynder
12. januar 2000 - 22:35 #7
hmm, jeg kan ikke få siden frem :-(
Avatar billede kirkeby Nybegynder
12. januar 2000 - 22:44 #8
og når man har sendt til via den formel skulle den hele blive mailet til jkp@jkp.dk
Avatar billede kirkeby Nybegynder
12. januar 2000 - 22:56 #9
den er der nu... !!!

- kan have været mens jeg oprettede den du prøvede, jeg vil gerne give 100 points mere hvis du kan lave det..
Avatar billede 7up Nybegynder
13. januar 2000 - 22:42 #10
hatecaps ?
Avatar billede hatecaps Nybegynder
13. januar 2000 - 22:52 #11
>>>  kirkeby,  jeg laver det i week-end'en, jeg har for meget arbejde lige nu, sorry

>>>  7up ?
Avatar billede hatecaps Nybegynder
13. januar 2000 - 23:03 #12
>>> kirkeby , jeg kunne ikke dy mig, så jeg kiggede lidt nærmere på din side.. kan du ikke lave en rigtig side (f.eks har du to felter med det samme navn , tsk tsk ,-)
jeg skal bruge de forskellige feltnavne og hvad de vil indeholde, før jeg kan skrive scriptet færdigt
Avatar billede hatecaps Nybegynder
13. januar 2000 - 23:10 #13
bare for at sætte dig igang kan jeg fortælle dig at CGI modulet for perl skal være installeret, check med din web-hotel provider for at finde ud af om det er det (de fleste har dog allerede modulet installeret, da det er et grundlæggende modul i perl)
Avatar billede hatecaps Nybegynder
13. januar 2000 - 23:15 #14
ejj, jeg kan slet ikke la' være idag :-)

det næste du skal gøre er at oprette et bibliotek du kan kalde f.eks "recfiles" (jeg skal bare vide hvad du kalder det før jscriptet kan skrives færdigt), og give det 777 i permissions, så scriptet kan skrive i det. Hvis du ikke har oprettet et "cgi-bin" bibliotek endnu, skal du også oprette det, det skal have 755 i permissions. Måden scriptet vil komme til at virke på er følgende : brugeren udfylder formen, inkl, angivelse af fil, når han/hun trykker submit, vises et "preview", og hvis brugeren er tilfreds og klikker send, gemmes filen på din server, og du får et e-mail med alle andre data, samt et link til filen. hvordan lydder det ?
Avatar billede kirkeby Nybegynder
13. januar 2000 - 23:42 #15
hey hatecaps...  jeg lavede den side på ca 30 sek (den der var som jeg ca gerne ville have det...  - jeg skal nok lige lave det sådan det skal være så)

tjek min rigtige side : http://www.jkp.dk
- tjek evt min side, under domæner, der har jeg selv lavet den formel...

og jo, jeg har cgi-bin, jeg laver et bib der hedder "ugens" og der skal billederne sendes til.... - nu har jeg oprettet den, og chmoded den 777  (jkp.dk/ugens)

og cgi bibloteket er chmoded 755 og stien er :
jkp.dk/cgi-bin/ugens

og det lyder okay, som du har beskrevet det !!!
Avatar billede kirkeby Nybegynder
13. januar 2000 - 23:49 #16
nu er  www.jkp.dk/hatecaps.htm lavet som jeg gerne vil have det....
du må meget gerne kalde den ugens.htm

mvh Jesper :o)
du får minimum 3xx point :)
- og tak for du vil hjælpe !!
Avatar billede hatecaps Nybegynder
16. januar 2000 - 11:09 #17
okey, så er jeg nået et styk videre. download http://www.hatecapletters.com/kirkeby.zip og placer hhv preview.pl og submit.pl i /cgi-bin/ugens biblioteket (og chmod dem 755. I zip filen er der også en HTML fil kaldet ugens.htm. Du kan ændre alt hvad du vil i den , bare ikke feltnavnene og deres betydning.

Husk at læs de forskellige kommentarer i scriptene, med lidt held skulle det hele så virke  (selv om det næsten aldrig virker første gang) .-)
Avatar billede hatecaps Nybegynder
16. januar 2000 - 14:04 #18
hovsa, jeg håber ikke du nåede at downloade den, der var et par fejl i, så jeg tog den ned.. jeg melder mig igen når jeg har rettet fejlene
Avatar billede hatecaps Nybegynder
16. januar 2000 - 14:48 #19
ok, nu skulle det være iorden, husk at uploade .pl filerne med ASCII type .
La' mig vide hvordan det går, der er sandsynligvis et par småfejl at rette et eller andet sted
Avatar billede kirkeby Nybegynder
18. januar 2000 - 06:09 #20
Hejsa, preview virker, men lige 2 fejl
1 : Adresse kommer ikke med i mail
2 : Mailén bliver ik sendt....
:(
Avatar billede hatecaps Nybegynder
18. januar 2000 - 10:22 #21
hmm, den med adressen går helt klart på min kappe. hvis bare jeg kunne lære at stave variable naven rigtigt hver gang :-)
http://www.hatecapletters.com/kirkeby.zip  har nu adressen med.
med hensyn til e-mailen.. har du rettet
$mailprog = "\usr\sbin\sendmail";
i submit.pl filen til at pege på sendmail programmet på din server ?  af en eller anden grund har jeg lagt den variable ind i begge perl filer , men det er den i submit.pl der bruges
Avatar billede kirkeby Nybegynder
18. januar 2000 - 18:03 #22
jeg tester det lige....
og mit mail program skulle også være :
$mailprog = "\usr\sbin\sendmail";

/Jesper
Avatar billede kirkeby Nybegynder
18. januar 2000 - 18:11 #23
100 % korrekt står der :
$mailprog = '/usr/sbin/sendmail';

i en af mine andre cgi filer der virker...  (også en .pl form sender...)

Jeg er på i aften og arbejder lidt mere ed det, så.... ja :)

den skriver :
Internal Server Error
The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.
Please contact the server administrator, webmaster@jkp.dk and inform them of the time the error occurred, and anything you might have done that may have caused the error.

More information about this error may be available in the server error log.

- den kan nemt vise preview....  :(

--------------------------------------------------------------------------------

Apache/1.3.9 Server at jkp.dk Port 80
Avatar billede hatecaps Nybegynder
18. januar 2000 - 23:58 #24
prøv http://www.hatecapletters.com/kirkeby.zip nu.
jeg fandt et par småfejl både i det ene og det andet script. Nu skulle den angevne fil gerne uploades FØR du ser preview'et, og med lidt held virker submit også :-)
Avatar billede kirkeby Nybegynder
20. januar 2000 - 16:10 #25
Hmmm....  jeg hæver lige det har spørgssmål til 400 så du har noget ekstra for alt det arbejde, fordi nu virker Preview 100 % ok, meeeeen....
den viser ikke det billede der skulle være der, pga at billedet ikke bliver uploadet, og send virker ikke :(
Avatar billede kirkeby Nybegynder
20. januar 2000 - 23:20 #26
der er et eller andet totalt dumt i vejen, vil du have en form.pl fil jeg har på siden der virker, bare ikke med vedhæft... ?
- så du kan se om der står noget nyttigt ?
Avatar billede hatecaps Nybegynder
21. januar 2000 - 01:19 #27
først og fremmest - ja tak ! det vil være en hjælp at ha' et perl script der faktisk virker på din server. du han sende den til tech@lusibu.com

sidst jeg prøvede at lave en preview, kunne jeg bagefer gå ind i /ugens/  og se det tomme bibliotek, altså havde jeg adgang, men da jeg prøvede lige før fik jeg "you don't have acces to this page on this server  etc." . Prøv at kigge efter om du har chmod'et /ugens til 777, dette er MEGET vigtigt for at skidtet virker.

Jeg har søndag og mandag fri, så der kan jeg endeligt kigge nærmere på det hele
Avatar billede kirkeby Nybegynder
21. januar 2000 - 15:46 #28
har jeg....  :o)
Avatar billede hatecaps Nybegynder
22. januar 2000 - 22:33 #29
jeg prøver igen  (med fingre, tæer og tunge krydset)
http://www.hatecapletters.com/kirkeby.zip

jeg fandt to så dumme fejl at jeg pure nægter at fortælle hvad de var  :-)

jeg har sammenlignet de to scripts med andre der udfører næsten de samme funktioner, og som virker.. så eneligt burde vi være ved vejs ende :-)

Avatar billede kirkeby Nybegynder
23. januar 2000 - 23:45 #30
tjaa....  skal jeg sige 500 points når du får det til at virke ???

vil du have et login til en af mine underbibloteker så du selv kan tjekke det ?
Avatar billede hatecaps Nybegynder
24. januar 2000 - 01:11 #31
500 lyder helt fint. med et login kan jeg selvfølgelig bedre tjeke småting, hvis den sidste udgave her ikke virker
Avatar billede kadett Nybegynder
24. januar 2000 - 17:24 #32
hmm..  virker det på din side ?!? :(
Avatar billede hatecaps Nybegynder
24. januar 2000 - 23:41 #33
hmm, jeg har nu fået alt til at virke, på nær selve filen.. af en eller anden grund gemmer den en tom fil under det rigtige filnavn i det rigtige bibliotek... de nye scripts ligger på den samme adresse som tidligere
Avatar billede hatecaps Nybegynder
24. januar 2000 - 23:42 #34
det mærkelige er at jeg bruger præcis samme teknik som på http://www.hatecapletters.com/dba
og der virker det fint ?!?!
Avatar billede kirkeby Nybegynder
25. januar 2000 - 16:05 #35
Kadett --> kan du ikke også give hatecaps point for scriptet hvis du bare afligevel kopier det...

hatecaps --> Jeg kan da se siden er det samme, men om det virker...  :)
- men jeg kan så ikke forstå hvorfor det ikke virker på min side...  er det en NT eller Unix/Linux maskine du bruger det på ?!?  :(
vi SKAL have det til at virke :)
satser snart alle mine points :)

500+ bobs (points) til dig når det er klaret...
Avatar billede hatecaps Nybegynder
25. januar 2000 - 20:53 #36
hehe, godt gået kirkeby, jeg syntes også kadett skal gi' mig det dobbelte af hvad du gir mig, taget i betragtning at han ikke engang har spurgt ;-)

især fordi det nu virker !!!!!!!!!!  jeg havde så travlt med at finde fejl i scriptene, at jeg glemte alt om at gøre det jeg påpegede i HTML/DHTML gruppe:  i ugens.htm skal form-tag'et have enctype="multipart/form-data" i sig, og der mangler et " mellem method og post. Form-tag'et skal altså se sådan her ud:  <FORM method="post" action="/cgi-bin/ugens/preview.pl" enctype="multipart/form-data">

Avatar billede hatecaps Nybegynder
25. januar 2000 - 20:53 #37
fik du iøvrigt de e-mails som jeg prøvekørte med på min egen server ?
Avatar billede kirkeby Nybegynder
25. januar 2000 - 23:04 #38
Jeg fik en email, men der var ingen vedhæftede filer :(
Avatar billede kirkeby Nybegynder
25. januar 2000 - 23:07 #39
øøøhhh.. vil du samle det hele i eén zip fil igen ?!?  :)

(undskyld hvis jeg er besværlig :)
Avatar billede hatecaps Nybegynder
26. januar 2000 - 00:30 #40
hehe, ikke noget problem, alle tre filer er nu i http://www.hatecapletters.com/kirkeby.zip

du får ikke filen med i e-mailet, men når du har installeret de tre nye filer, kan du bare klikke på det link der er i e-mailet, så får du filen  i din browser, og kan downloade den derfra hvis det er det du vil. Denne løsning sparer på din e-mail konto, og du kan afsætte tid til at downloade filerne, når DU har lyst/tid, og ikke nødvendigvis når du tjekker din e-mail  ;-)
Avatar billede kirkeby Nybegynder
26. januar 2000 - 01:06 #41
du glemte ugens.htm :(
Avatar billede hatecaps Nybegynder
26. januar 2000 - 01:12 #42
ooooppppsss  hehe , det er hvad der kan ske når man har for travlt

sover du iøvrigt heller aldrig ?  ;-)
Avatar billede kirkeby Nybegynder
26. januar 2000 - 01:13 #43
hey... vent.....

jeg tror sku du lige har tjent 500 points :)
Avatar billede kirkeby Nybegynder
26. januar 2000 - 01:13 #44
nu virker det sku... bortset fra filerne ikke lander på jkp.dk :(

de bliver ikke sendt, jeg modtager en mail nu...    med alle oplysninger + link til jkp.dk/ugens/navn.gif
tjeck : http://www.jkp.dk/ugens.htm
Avatar billede kirkeby Nybegynder
26. januar 2000 - 01:15 #45
ang sove :  Jo, i mellem 2-3 tiden til klokken 5 :)

ca 3 timer hver nat, men læææænge i weekenderne :-)
Avatar billede kirkeby Nybegynder
26. januar 2000 - 01:18 #46
og hvis du lige laver så den går til :
http://www.jkp.dk/index.html
i stedet for :
http://www.jkp.dk/index.htm
når man er færdig med formlen... :)
Avatar billede hatecaps Nybegynder
26. januar 2000 - 01:19 #47
jeg tror du har fået /ugens chmod'et forkert, det virker hos mig  http://www.hatecapletters.com/ugens.htm  og det er præcist de samme filer jeg har brugt der
Avatar billede hatecaps Nybegynder
26. januar 2000 - 01:21 #48
gjort  download file igen :-)

det lyder som om vi har de samme sovevaner  hehe
Avatar billede kirkeby Nybegynder
26. januar 2000 - 01:22 #49
det var 777 ik´?
Avatar billede hatecaps Nybegynder
26. januar 2000 - 01:24 #50
jep , og folderen "ugens" skal være i "roden"  d.s.v  www.jkp.dk/ugens/
Avatar billede hatecaps Nybegynder
26. januar 2000 - 01:26 #51
hov !!  hvad skete der med din ugens.htm fil ?
Avatar billede kirkeby Nybegynder
26. januar 2000 - 01:29 #52
mappen : www.jkp.dk/ugens/ eksistere
med chmod 777

ugens.htm blev lige opdateret...  :)
Avatar billede kirkeby Nybegynder
26. januar 2000 - 01:35 #53
nogen ide´om hvad det kan være ?!?
Avatar billede hatecaps Nybegynder
26. januar 2000 - 01:36 #54
jeg for stadigvæk en "afbrudt" html side når jeg forsøger med ugens.htm ?!?!?

Avatar billede kirkeby Nybegynder
26. januar 2000 - 01:39 #55
hmmm.. prøv at opdatere....
- det virker på min
( www.jkp.dk/ugens.htm )
Avatar billede hatecaps Nybegynder
26. januar 2000 - 01:44 #56
ok, prøv at ændre action="\cgi-bin\ugens\preview.pl"  til
action="/cgi-bin/ugens/preview.pl"

det kan være ..  :-)
Avatar billede kirkeby Nybegynder
26. januar 2000 - 01:49 #57
hmmm.. hvor er fejlen nu ?
Filen kan findes på www.jkp.dk../../ugens/chef_singer.gif
Avatar billede kirkeby Nybegynder
26. januar 2000 - 01:51 #58
adressen til billedsti er blevet underlig...
Avatar billede hatecaps Nybegynder
26. januar 2000 - 01:54 #59
hmm, meget mystisk, det ser ud som om din server behandler relative URL'er anderledes end min, har du prøvet den på min server ?

jeg har prøvet en lille detalje, prøv at download zip filen igen og kopier preview.pl over
Avatar billede kirkeby Nybegynder
26. januar 2000 - 01:58 #60
på din kommer der et billede frem i preview, det gør der ikke i min :(
Avatar billede kirkeby Nybegynder
26. januar 2000 - 02:03 #61
det virker stadigt ikke,
det må være noget i preview....
Avatar billede hatecaps Nybegynder
26. januar 2000 - 02:08 #62
så er den der , download skidtet, kopier preview-pl  (igen) og lad os se
Avatar billede kirkeby Nybegynder
26. januar 2000 - 02:14 #63
Desværre ikke :(

Avatar billede kirkeby Nybegynder
26. januar 2000 - 02:15 #64
hvad var det du ændrede ?!?
Avatar billede kirkeby Nybegynder
26. januar 2000 - 02:17 #65
hmmm...  Jeg smutter lige til køjset par timer, jeg tjekker her med det samme jeg har fri fra arbejde....
- God Nat
og sov godt ved den tid :)

vi snakkes senere....
mvh Jesper

ps : hvis det virker i morgen er der 555 points !!  ellers "kun" 500 :)
Avatar billede hatecaps Nybegynder
26. januar 2000 - 02:17 #66
jeg ændrede den relative URL angivelse for hvor filen skulle gemmes. Prøv lige at se om gu kan finde en fil på din server der hedder domino.gif , og sig mig hvor den er blevet gemt (hvis den er der)
Avatar billede kirkeby Nybegynder
26. januar 2000 - 02:18 #67
okay 2 sek...
Avatar billede kirkeby Nybegynder
26. januar 2000 - 02:20 #68
der var ingen :(
Avatar billede hatecaps Nybegynder
26. januar 2000 - 02:22 #69
@!!§€##[ og sgu' også
Avatar billede kirkeby Nybegynder
26. januar 2000 - 02:24 #70
hehe.... ses i morgen !!!
kan bare ikke forstå at de ikke kan bruge det samme script :(

men vi fik da send til at virke idag, så nu er vi næsten ved vejs ende :)

- Sov godt !
Avatar billede hatecaps Nybegynder
27. januar 2000 - 00:10 #71
jeg har brugt hele dagen på arbejde (så egentlig skylder du min boss en dagsløn) til at tænke over hvorfor det virker på min server og ikke på din. En af grundene kan være at din server kræver præcosere sti-angivelses, det kan være at vi skal bruge hele system stien til "ugens" folderen, f-eks /www/public/jkp/...

en anden ting vi kan forsøge er at placere folderen til billederne under script folderen , f.eks  /cgi-bin/ugens/ugens  ;-)  la' mig vide hvad du syntes, så ændrer jeg scriptet tilsvarende
Avatar billede kirkeby Nybegynder
27. januar 2000 - 16:56 #72
Nu har jeg oprettet mappen med CHmod 777
: /cgi-bin/ugens/ugens

lige et udpluk fra min topliste :
$variables{'path_to_topsites'}="/kunder/jkpdk/htdocs/toplist1";
    # FULLPATH TO WHERE TOPSITES.HTML SHOULD BE CREATED
    # With out the tralling slash.....
    # some cgi bins will not let you read from them, for more info see the readme file

$variables{'topsites_cgi_path'}="/kunder/jkpdk/cgi-bin/toplist1";
    # FULLPATH TO WHERE THE TOPSITES CGI FILES ARE LOCATED
    # With out the tralling slash.....
    # this is the full path to the cgi-bin dir where the topsites file are located

Her kan du se den kalder det for "/kunder/jkpdk/cgi-bin/toplist1"
kan dette hjælpe lidt ?!?  :)
Avatar billede hatecaps Nybegynder
27. januar 2000 - 22:42 #73
ok, jeg har lagt to zip-filer op
http://www.hatecapletters.com/kirkeby.zip som indeholder scriptene til /cgi-bin/ugens/ugens
og
http://www.hatecapletters.com/kirkebyny.zip som bruger hele system sti'en som du angav ovenfor. la' os se om en af dem virker :-)
Avatar billede kirkeby Nybegynder
27. januar 2000 - 23:08 #74
hmmm...  er det ik nemmere at du får login til min server ?!?

- men hvordan ved jeg du ikke vil misbruge det ?
Avatar billede hatecaps Nybegynder
28. januar 2000 - 10:14 #75
hehe, det er problemet med at give sit login ud, man kan aldrig være sikker.

normalt siger jeg altid til folk jeg hjælper at jeg IKKE vil ha' deres login. Hvis der sker et eller andet, kan de aldrig være sikker at det ikke var mig, og det bryder jeg mig ikke om. På den anden side er jeg meget opsat på at få dette her til at virke (taget i betragtning hvor meget arbejde jeg allerede har lagt i det :-)

hvis der er en trøst, kan jeg fortælle dig at jeg har login til alle mine kunders web-servere, og der er ikke sket nogen ulykker endnu  (7-9-13).

hvis du bestemmer dig til ikke at gi' mig dit login, kan jeg fuldt ud forstå det, og vi fortsætter som hidtil :-)
Avatar billede kirkeby Nybegynder
28. januar 2000 - 15:23 #76
min side ligger på ca 30 domæner, og jeg hoster 2 af mine "kunder" derfra :)

meeen....  jeg tror jeg stoler på dig, kan du ikke lige skrive din email her... :)
Avatar billede hatecaps Nybegynder
28. januar 2000 - 22:35 #77
30 domæner ?!?!  mand, der kan jeg virkeligt lave rav i den .-)

min e-mail er tech@lusibu.com eller editor@hatecapletters.com , den sidste er mere pålidelig end den første (ren POP3)
Avatar billede kirkeby Nybegynder
30. januar 2000 - 22:23 #78
Hmmm.. er det muligt at jeg bare kan sende selve CuteFTP ?!?  :)
pga jeg har ikke installeret programmet til at oversætte koder... :)

- jeg prøver... sender den til den sidste !
Avatar billede hatecaps Nybegynder
31. januar 2000 - 19:44 #79
ummm ......
Avatar billede hatecaps Nybegynder
05. februar 2000 - 10:00 #80
hvaaa ..
jeg har stadigvæk ikke fået noget e-mail fra dig. har du opgivet projektet ?
Avatar billede kirkeby Nybegynder
06. februar 2000 - 22:41 #81
Sorry, nej jeg har ikke glemt det....
har pakket den nu, men min mail server virker ikke :(

sender den senest i morgen aften !
Avatar billede hatecaps Nybegynder
06. februar 2000 - 23:06 #82
okey :-)
Avatar billede kirkeby Nybegynder
07. februar 2000 - 01:05 #83
done !
Avatar billede hatecaps Nybegynder
07. februar 2000 - 10:13 #84
øv, jeg har stadigvæk ikke fået noget.. prøv at sende den til editor@hatecapletters.com , det er min mest stabile POP3 konto
Avatar billede kirkeby Nybegynder
07. februar 2000 - 13:27 #85
har gjort...  :)

den skulle være der nu...
Avatar billede hatecaps Nybegynder
07. februar 2000 - 16:10 #86
ankommet , jeg prøver mig frem, og gi'r lyd en gang i aften
Avatar billede kirkeby Nybegynder
07. februar 2000 - 16:17 #87
takker :)
Avatar billede hatecaps Nybegynder
07. februar 2000 - 20:17 #88
du har et problem med sin server-setup,

file clicklogo er nu blevet uploadet af scriptet (det virker nu), men hvis du brguer URL'en
http://www.jkp.dk/cgi-bin/ugens/ugens/clicklogo.gif
bliver du re-direigeret til en swf fil ?!?!?

måden serveren er sat op på gør det meget svært at bruge relative eller fulde URL's fra et script
Avatar billede hatecaps Nybegynder
07. februar 2000 - 20:21 #89
hver gang man prøver at få tilgang til cgi-bin/ugens/ugens bliver man omdirigeret til http://jkp.dk/be/ . hvis du kan fjerne det, skulle det virke
Avatar billede kirkeby Nybegynder
07. februar 2000 - 22:18 #90
nope :(

har fjernet så den ikke kommer ind på det med be...
Avatar billede hatecaps Nybegynder
07. februar 2000 - 22:50 #91
hvorfor fanden siger den "you dont have permission to acces ..." ?!?!?!?  filen er der, den er CHMOD'et til read for alle ??..

prv selv
http://www.jkp.dk/cgi-bin/ugens/ugens/clicklogo.gif
Avatar billede kirkeby Nybegynder
08. februar 2000 - 17:50 #92
hmmm... ved ikke, men du kan i hvertfald skrive i CHMODET bibloteker i selve htdocs....  :(
Avatar billede hatecaps Nybegynder
08. februar 2000 - 22:41 #93
ja, men jeg kan ikke få den til at lægge filen i et bibliotek under htdocs, jeg proevede enda hele system sti'en incl kunder\ o.s.v
jeg proever noget andet senere idag el. imorgen
Avatar billede kirkeby Nybegynder
14. februar 2000 - 00:10 #94
er det ik ved at være senere ?!?  *SG*
Avatar billede hatecaps Nybegynder
14. februar 2000 - 09:04 #95
hehe, det kan ma godt sige. jeg arbejder i døgndrift lige nu med et projekt med en hård deadline, så du må nok vente et par dage endnu :-)
Avatar billede hatecaps Nybegynder
17. februar 2000 - 00:00 #96
ok, nu har jeg prøvet alt hvad jeg kunne finde på, men problemet forbliver det samme :

selv om jeg chmod'er /cgi-bin/ugens/ugens til 777 får jeg ikke adgang til biblioteket.

skriptet virker som det skal, og det peger på den rigtige fil, men et eller andet i opsætningen af din server blokerer for funktionaliteten.

Jeg havde virkeligt glædet mig til at se det virke (efter så meget arbejde), men indtil du får ændret noget, kan jeg ikke gøre mer'
Avatar billede hatecaps Nybegynder
17. februar 2000 - 00:06 #97
det være sagt - fik jeg det lige til at virke !!  :-)

*klapper sig selv på ryggen*  test det lige, det kunne jo væ´re noget jeg drømmer :-)
Avatar billede hatecaps Nybegynder
17. februar 2000 - 00:09 #98
og jeg har også lige ændret det så den linker til index.html i stedet for index.htm  :-)
Avatar billede kirkeby Nybegynder
01. marts 2000 - 22:41 #99
Hej, undskyld jeg har været væk et par dage....

Cebit messe + mere....

svar lige, og jeg laver et andet spørgsmål med de sidste points !
Avatar billede hatecaps Nybegynder
01. marts 2000 - 23:20 #100
okey dokey :-)
Avatar billede kirkeby Nybegynder
21. marts 2000 - 19:53 #101
http://www.eksperten.dk/spm.asp?id=13763

til dig :)

- kan du hjælpe med et wwwBoard og en guest book ?