Avatar billede Huda Nybegynder
07. juni 2012 - 10:01 Der er 2 kommentarer

Sgl udtræk i en dropdown menu (<li>)

Hej Eksperter!

Jeg nørkler med at få genreret nogle filmtitler ud fra en dropdown liste bestående af <ul><li></li></ul> - det vil ikke virke. Jeg kan ikke selv fejlfinde (er en smule grøn) så måske nogen kan hjælpe mig?

Udsnit af min kode:

    <ul id="menu">

            <li class="current_page_item"><a href="#"><span>Home</span></a></li>
            <li><span>Film</span>
                <ul>
                <?php
                    connect();

                        $sql ="SELECT * FROM film
                                ORDER BY filmID DESC";

                        $result = mysql_query ($sql) or die (mysql_error());

                        while ($row= mysql_fetch_assoc($result))
                            {
                                echo "<li class='first'>";

                                echo "<a href='film.php?filmID=". $row['filmTitel']. "'></a>";
                                echo "</li>";

                            }

                            disconnect();
                            ?>
                    <?php /*?>        ?>
                    <li class="first"> <a href="index">Bee Movie</a> </li>
                    <li> <a href="search">Det Gyldne Kompas</a> </li><?php
                    <li class="last"> <a href="about">Ut nonummy rutrum</a> </li>*/?>
                </ul>
            </li>

...osv
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
07. juni 2012 - 11:14 #1
hvad er årsaget til du anvender denne gruppe ??
PHP eller MySql ville være merer relevante, afh hvor du mener dit problem er

får du nogle fejl ??, hvad sker der ??

hvorfor skriver du ikke noget ud i dit link ??
echo "<a href='film.php?filmID=". $row['filmTitel']. "'></a>";
skal vel være
echo "<a href='film.php?filmID=". $row['filmID']. "'>". $row['filmTitel']."</a>";
din udkommentering i bunden ser også spøjs ud
kan bare skrives sådan
<?php
/*
<li class="first"> <a href="index">Bee Movie</a> </li>
<li> <a href="search">Det Gyldne Kompas</a> </li><?php
<li class="last"> <a href="about">Ut nonummy rutrum</a> </li>
*/
?>

samlet

<ul id="menu">
    <li class="current_page_item"><a href="#"><span>Home</span></a></li>
    <li>
        <span>Film</span>
        <ul>
            <?php
                $conn = connect();
                $sql ="SELECT * FROM film  ORDER BY filmID DESC";
                $result = mysql_query ($sql) or die (mysql_error());
                while ($row= mysql_fetch_assoc($result))
                {
                    echo "<li class='first'>";
                    echo "<a href='film.php?filmID=". $row['filmID']. "'>". $row['filmTitel']."</a>";
                    echo "</li>";
                }
                disconnect($conn);
            ?>
            <?php
                /*
                <li class="first"> <a href="index">Bee Movie</a> </li>
                <li> <a href="search">Det Gyldne Kompas</a> </li><?php
                <li class="last"> <a href="about">Ut nonummy rutrum</a> </li>
                */
            ?>
        </ul>
    </li>
</ul>
Avatar billede Huda Nybegynder
07. juni 2012 - 11:59 #2
TAK :-)

En dum forglemmelse ikke at skrive noget ud...nu virker det!

Udkommenteringen er noget fjollet standart i Dreamweaver -