Avatar billede hulla Novice
07. juni 2012 - 09:49 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Opsplitning af adresse, kan det lade sig gøre?

Hej

Jeg vil gerne have en metode der kan splitte en adresse op i vejnavn og husnummer. Jeg tænker det skal være et regular expression, men kan det overhovedet lade sig gøre? (jeg har ikke selv kunnet finde en ordentlig metode endnu)

Det er jo let nok med "Hovedvejen 10"
Men hvad nu med "Margrethe 2. Bouleward 300A 1. sal tv"?
Det skulle så gerne blive:

string[0] = "Margrethe 2. Bouleward"
string[1] = "300A 1. sal tv".

:-)
Avatar billede Syska Mester
07. juni 2012 - 09:54 #1
Jeg ville sige nej.

Jeg har før set det her spm på ekspterten og der blev vist givet samme svar, da der simpelt hen er for mange muligheder.

mvh
Avatar billede jakobdo Ekspert
07. juni 2012 - 11:50 #2
Hvis du modtager det som input, er det vel netop en årsag til man "ofte" ser løsningen:

vejnavn:
husnummer:
etage:
"placering" (tv,mf,th):
Avatar billede bjarnefilm Juniormester
07. juni 2012 - 15:05 #3
Hvis du har en liste over mulige vejnavne, kan du finde vejnavn. Det der står efter vejnavn, er husnummeret.
Avatar billede bjarnefilm Juniormester
07. juni 2012 - 15:16 #4
Måske gælder det, at til sidst i et vejnavn står der altid tre bogstaver, mens der aldrig er tre bogstaver i husnummeret. Så kan du fide det sidste sted i tegnstrengen med tre bogstaver. Det er vejnavn. Alt derefter er husnummeret.
Avatar billede montago Praktikant
07. juni 2012 - 15:19 #5
giv mig en liste med 100-200 adresser så vil jeg gerne prøve at lave en Regex til dig...
Avatar billede janus_007 Nybegynder
07. juni 2012 - 20:00 #6
Det er en forholdsvis kompliceret opgave og kræver flere iterationer i en matchproces.

Men må jeg høre hvorfor du skal gøre det? og kan der være stavefejl oa. i adresserne?
Avatar billede hulla Novice
14. september 2012 - 07:40 #7
Vi har besluttet at vi ikke skal gøre det den vej.
De data vi modtager fra 3. part kommer ind som de er, og skal rettes manuelt, nye data har vi selv styr over så det bliver ikke noget problem.

Tak for input, og jeg vil efter en del forskning tilslutte mig flere andre herinde.
Det kan ikke lade sig gøre!
Avatar billede hulla Novice
14. september 2012 - 07:41 #8
Slut