Avatar billede MCLaursen2009 Nybegynder
06. juni 2012 - 23:19 Der er 5 kommentarer

Ny computer - Intet billed på nummer 2 skærm

Hej eksperter:)
min pc: http://www.sharkgaming.dk/silent-shark-brutality-i7-edition.html
grafikkort er dog ændret til: radeon 7850

Som overskriften lyder har jeg købt en ny pc idag, men da jeg satte skærmene i kom der kun billed på den ene ( den der bruger dvi kabel ), mens den anden skærm ikke viser noget. Den bruger vga men jeg har også prøvet med hdmi og den viser stadig ikke noget.

jeg fik til råds at højreklikke > skærmopløsning > klikke på skærmen der ikke virker og så "udvid skærmene", > derefter anvend.
hvorefter der så står " skærmindstillingerne blev ikke gemt".

jeg har også taget et billed for at vise hvordan stikkene er sat i, og de skulle sidde ganske rigtigt i :
http://peecee.dk/upload/view/369725

det rigtige svar får : 200 point
Avatar billede Wally1973 Praktikant
07. juni 2012 - 00:42 #1
Dit onboard grafikkort er sikkert deaktiveret når der nu er i sat et rigtigt selvsændigt grafikkort.
Du kan muligvis aktivere onboard grafikkortet i BIOSen, så det kan køre samtidigt med det seævstændige grafikkort.
07. juni 2012 - 07:11 #2
Du kan IKKE brug On-Board grafikkort udgangen når der er instaleret andet grafikkort ... det bliver altid Disablet af BIOS ...

Uanset hvilket OS / Styresystem (?) du anvender ...
Avatar billede MCLaursen2009 Nybegynder
07. juni 2012 - 08:08 #3
hvad gør jeg så=
Avatar billede MCLaursen2009 Nybegynder
07. juni 2012 - 08:27 #4
jeg prøvede at tilslutte med hdmi stik istedet, og så kommer det her frem som om at den virker uden problemer:
http://peecee.dk/upload/view/369750
07. juni 2012 - 20:21 #5
... og det HDMI stik er netop på en extra Grafikkort - og SÅ virker det jo ...

---

PS: Du skal ikke som standard selv lægge [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning), som der står. Når man ser oversigten over spørgsmål, tror folk at der er lagt løsning/svar og så bliver spørgsmålet sprunget over...