Avatar billede blue_sea Nybegynder
06. juni 2012 - 20:35 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Meddelelse vedrørende sikkerhedscertifikat

En i min familie får meddelelsen "Webstedet er blevet blokeret fra at vise indhold med fejl i sikkerhedcertifikater" når hun går ind på www.denkorteavis.dk

Hun har været inde på siden ofte og har aldrig før nu fået meddelelsen.
Jeg kan også selv gå ind på den, uden at få den.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
06. juni 2012 - 20:59 #1
Arh, det er ikke fra forsiden; der er intet her, der kører HTTPS. Logger hun ind for at kunne kommentere artikler, eller?
Avatar billede blue_sea Nybegynder
06. juni 2012 - 21:06 #2
Hun logger ikke ind. Tror jeg slet ikke man kan. Men hun gør det i hvert fald ikke.
Hun klikker på et link til siden hun har under Favoritter. Det er til Forsiden (jeg har selv tilføjet det for hende).
Avatar billede CRKrogh Ekspert
06. juni 2012 - 22:31 #3
Så må du poste linket her - der er intet på den forside jeg møder, der skifter til sikker kommunikation - altså med certifikater. Og uden det, vil browseren ikke have nogen anelse om, hvor vidt certifikatet på sitet er gyldigt eller eller ej.
Avatar billede blue_sea Nybegynder
06. juni 2012 - 22:36 #4
Men poste hvilket link???

Som sagt er det forsiden hun kommer ind på. Dertil er der jo kun en adresse http://denkorteavis.dk/

Så forstå ikke...?
Avatar billede blue_sea Nybegynder
06. juni 2012 - 22:44 #5
Hun kan godt komme ind på siden ved at klikke på 'Vis indhold'. Men meddelelsen bliver efterfølgende ved med at komme tibage, når der skiftets side på webstedet eller opdateres.

Hun som sagt aldrig før fået beskeden når hun besøgte siden. Og jeg har som nævnt heller aldrig oplevet det. Og når du tillige skriver som du gør, kan jeg godt se det ikke giver mening. Men det sker... Måske det forsvinder af sig selv(?).
Avatar billede CRKrogh Ekspert
07. juni 2012 - 07:30 #6
Det vil jo i hvert fald ophøre, når avisen får styr på sine certifikater, men vi kan ikke se, hvor det går galt. Vi er nød til at kunne se det indhold, der præsenteres som "sikkert" - uden det, kommer vi det ikke nærmere.
Avatar billede blue_sea Nybegynder
09. juni 2012 - 21:19 #7
Ok.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
10. juni 2012 - 00:23 #8
Svar nok, eller ønsker du mere / anden info?