Avatar billede MichelleJ Nybegynder
06. juni 2012 - 14:52 Der er 2 kommentarer

Bærbar computer, med mærkelige skærmproblemer

Hej!
Jeg håber at en eller anden kan besvare mit spørgsmål, da jeg desværre er lidt lost lige nu ..
Jeg har en 1.5 gammel HP computer, som jeg i dag tændte, hvorefter den gik ud grundet strømmangel, efterfølgende forsøgte jeg at tænde den, da den havde fået noget strøm, dog tændte skærmen ikke.. skærmen forblev sort, men da jeg prøvede at skrive mit kodeord og trykke enter, startede computeren alligevel op, dog stadig med sort skærm .. Jeg har derefter forsøgt at tilslutte min computer til mit tv, med et kabel til formålet, uden at tænde tv'et .. lige da jeg tilsluttede kablet, startede skærmen på mit computer som normalt .. da jeg tog kablet ud igen, gik skærmen igen i sort? Jeg forstår det ikke rigtigt ..
Jeg har tjekket indstillinger og der er som om at den faktisk ikke engang kan "genkende" sin egen skærm?

Jeg håber at nogle af jer, dygtige IT folk, kan vejlede mig!
på forhånd tak! :)
Avatar billede j3ppah Novice
06. juni 2012 - 15:18 #1
Når du har fået tændt din computer og logget ind.
Hiv skærm kablet ud.
Vent på at computerskærmen går i sort.
Hold windows tasten (flaget) i bund og tryk "p".
Tryk 2 gange til venstre på pilene, og tryk enter...

(dette virker kun hvis du har windows 7, og det er ikke sikkert at det afhjælper dit problem.
Du kan lige give noget feedback.

Hvis du har windows xp, ville jeg checke settings ved at højre-klikke på skrivebordet -> tryk egenskaber -> kan ikke huske hvad tabben hedder, men mener det er noget med skærm instillinger.
Identify dine skærme, mens du har liv i begge.
Sørg for at skærmen der er på din laptop er "main monitor".

Har lidt travlt, så teksten er ikke læst igennem for fejl osv. Du kan lige give feedback, så kigger jeg på det senere.
Avatar billede MichelleJ Nybegynder
06. juni 2012 - 15:34 #2
Det virker ikke.. jeg har indtil videre selv forsøgt at gå ind i skærmindstillinger hvor den står til at dublere skærmene ..
hvis jeg vælger at den kun skal vise skrivebord 1(min bærbars skærm), går computeren i sort.. og jeg kan ikke finde den bærbars skærm nogle steder derinde?