Avatar billede svinget Praktikant
06. juni 2012 - 12:28 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

Online økonomi program til forening med dankort/netbank betaling

Hej

Vi er en lille forening med 90 medlemmer (http://www.holbaekshinsonhapkido.dk/) der er på udkig efter et økonomi program til rimelige penge.

Det skal selvfølgelig have de mest basale regnskabsfunktioner, men det vi primært skal bruge er en online betalingsløsning, til betaling af kontingent. Det skal være muligt at sende mails ud til folk med et link, så de kan betale deres kontingent med dankort eller netbank. Derudover skal det være nemt at se hvem der har betalt og hvem det er smuttet for, så vi kan sende en rykket ud.

Det skal være muligt at operere med forskellige kontingenter (barn, studerende, voksen, familie rabat osv.)

Findes det og nogen der kan anbefales?

Mvh. Kim
Avatar billede jakobdo Ekspert
06. juni 2012 - 12:45 #1
Har du evt. kigget på:
SummaSummarum
eller
http://www.e-conomic.dk/
Avatar billede mariaf Juniormester
06. juni 2012 - 14:03 #2
Vig foreningsprogram. Det er gratis, og har et rigtigt godt ry til netopsådan nogle som jer.

http://www.foreningsprogram.dk/joomla/index.php
Avatar billede svinget Praktikant
06. juni 2012 - 14:33 #3
Jeg har kigget på dem begge tidligere, men de skiver ikke I et sprog som ikke regnskab folk forstår.

Det fremgår ikke på nogen af dem, om man kan fakturere vha. Email, med mulighed for at betale vha. dankort / netbank. Det skal selvfølgelig foregå via et link i mail'en.

Pt. Betaler folk vha. overførsel til Klubbens konto, og det er for besværligt, for det er ikke uden problemer at linke betaler og abonnent. Det er også for besværligt for folk at logge på netbank og få pengene overført.

Når jeg selv får en regning fra cliche.dk eller dk_hostmasters, så klikker jeg bare på et link, betaler med Dankort, og så er den ikke længere. Hamrende nemt :)
Avatar billede jakobdo Ekspert
06. juni 2012 - 14:38 #4
Avatar billede EkspertOle Nybegynder
06. juni 2012 - 14:42 #5
Hmm...jeg ville ellers også have foreslået economic, fordelen er nemlig også her, og ved andre online løsninger, at man kan give en revisor adgang til sit regnskab.
Avatar billede mariaf Juniormester
06. juni 2012 - 15:50 #6
Ring og tal med dem. De er vant til foreninger og de særlige behov og forudsætninger, man har som kasserer der. Det er økonomiprogrammer ikke nødvendigvis.
Avatar billede Sisseha Nybegynder
07. juni 2012 - 12:23 #7
Hej Kim

Jeg er ked af at høre, at du synes, at vi hos e-conomic skriver i et sprog, som ikke er til at forstå. Vi gør ellers meget for, at sproget skal være så forståeligt som muligt.

Nå det er sagt, så har e-conomic et abonnementsmodul: http://www.e-conomic.dk/regnskabsprogram/moduler/abonnement

Det kan bruges til medlemskontingenter, husleje osv. Du kan knytte flere abonnementer til samme kunde, og der er ingen begrænsninger i abonnementstyper.

Du kan også massefakturere dine abonnementer med et klik og sende fakturaer i PDF-format og valgfrit design. Når fakturaerne er bogført sørger systemet automatisk for at opdatere både datoer og abonnementsperioder for næste fakturering.

Abonnementsmodulet er sat op til blot at sende en almindelig faktura, men der er for nyligt udviklet en app, som kan integreres med e-conomic (den som jacobdo også linker til), så når du sender en faktura, modtager abonnenten et link direkte til et betalingsvindue: http://www.e-conomic.dk/apps/fakturaer/epay

Måske det kunne være en løsning.

I e-conomic er der også et indbygget rykkermodul, så du kan holde øje med, om dine kunder betaler til tiden og sende rykkere: http://wiki.e-conomic.dk/rykker/

Jeg håber ikke, du helt har opgivet e-conomic. Du kan i hvert fald prøve det gratis i 14 dage: http://www.e-conomic.dk/regnskabsprogram/demo

Har du spørgsmål, må du endelig sige til.
Avatar billede svinget Praktikant
07. juni 2012 - 13:15 #8
Hej

Sproget er sikkert forståeligt nok, det er bare svært lige at vide hvad man skal bruge og hvordan det hænger sammen.

Jeg syntes det er svært at finde den eksakte pris, men vil tro det er noget i stil med:

Small* (Under 2000 posteringer pr. år) 155,- pr. måned.
Abbonnent modul 49,- pr måned
Epay Lite 99,- pr. måned
Nets abb. 1000,- pr år.

Jeg ved ikke om der er noget jeg har glemt, men det giver en årlig pris på 4636,- excl. moms, hvilket er er 5795 incl. moms. Det er sikkert en fair pris, men i en forening der er baseret på frivilligt arbejde, er det en for stor sum, til at det kan forsvares over for medlemmerne.

Vi får utvivlsomt en masse funktionalitet til rådighed, men ville i bund og grund bare give vores medlemmer mulighed for at betale med dankort :)

Smider vi alle posteringer ind, så vil vi ikke kunne nøjes med Small udgaven, og vil derfor stige fra 155,- til 310,- kr om måneden.

Jeres produkt ser dog rigtig lækkert ud.
Avatar billede Sisseha Nybegynder
07. juni 2012 - 13:36 #9
Jeg kan sagtens se, at regnestykket hurtigt kan løbe op - især når I er en frivillig forening.

Jeg er dog ikke sikker på, at du behøver integration til Nets, så der kan I nok spare lidt.

Men om I kan få de ting, I ønsker, uden et regnskabsprogram, det tør jeg ikke sige.