Avatar billede mishrah Nybegynder
05. juni 2012 - 15:34 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

SQL Sortering af count, samt join

Hej gutter,

Jeg har to tabeller:

Brugere
-------
id
username
password
navn

Registreringer
id
bruger-id
dato
status

Brugertabellen indeholder brugernes info, mens Registrerings-tabellen indeholder alle registreringer og der kan således være mange registreringer der refererer til en bruger.

Jeg har brug for at lave et udtræk der giver mig top 10 af brugere med flest registreringer.

Dvs. umiddelbart noget lignende:

SELECT TOP 10 b.id, b.navn, *antal registreringer* FROM brugere b, registreringer r WHERE b.id = r.bruger-id ORDER by *antal registreringer* DESC

Jeg kan bare ikke finde ud af syntaxen for det..
Er der nogen der kan hjælpe?

På forhånd mange tak,
Med venlig hilsen
Martin
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
05. juni 2012 - 18:39 #1
Formentlig bare

SELECT TOP 10 b.id, b.navn, CONU(*) FROM brugere b, registreringer r WHERE b.id = r.bruger-id  GROUP BY b.id,b.navn ORDER by COUNT(*) DESC
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
05. juni 2012 - 18:40 #2
Dumme tastatur

SELECT TOP 10 b.id, b.navn, COUNT(*) FROM brugere b, registreringer r WHERE b.id = r.bruger-id  GROUP BY b.id,b.navn ORDER by COUNT(*) DESC
Avatar billede mishrah Nybegynder
05. juni 2012 - 22:48 #3
Skide godt :)
Works like a charm :)

Du må gerne smide et svar hvis du vil have point.. :)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
05. juni 2012 - 22:50 #4
Ingen point til mig, tak. Svar selv, accepter dit eget svar.
Avatar billede mishrah Nybegynder
05. juni 2012 - 22:55 #5
Allright - så må du nøjes med en stor tak for hjælpen, selvom det kun er et fattigt ord :)