Avatar billede KHHP Juniormester
05. juni 2012 - 13:58 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kan et script lige pludselig holde op med at virke?

Hej
Jeg er igang med at lave et site og jeg har rigtig mange gange brugt de samme scripts til at oprette, redigere og slette poster i MySQL, som er det indhold der er på sitet.
Vi kan hurtigt blive enige om at disse to scripts gør det samme:

http://pastebin.com/2zS2LPKw
http://pastebin.com/zzrhXgbZ

Det øverste script er problemet. Som I kan se har jeg i det øverste udskiftet id med p, som mit primære nøglefelt.
Det burde jo ikke give nogen problemet, fordi jeg har ændret det til det samme alle steder.
Nu til problemet. Når jeg på siden med det øverste script forsøger at ændre noget, så siger den at ændringerne er blevet gemt, men det er de ikke. Laver jeg ændringen direkte i PHPMyAdmin, så virker det, men ikke hvis jeg gør det via sitet med det øverste script.
Så nu er mit spørgsmål, hvordan kan to (næsten) helt identiske scripts ikke fungere ens?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
05. juni 2012 - 14:03 #1
Må vi se din side med din <form ...> ?
Avatar billede KHHP Juniormester
05. juni 2012 - 14:12 #2
Min form er her: http://pastebin.com/HDx7XReF
Avatar billede inteeeL Nybegynder
05. juni 2012 - 15:05 #3
1. Du har ikke en felt i din formular, der er navngivet "titel".

2. Du bør nok placere data fra formularen i den if-clause, der tjekker, om $_POST['submit'] er sat - god vane at have.

3. Du bør, tænker jeg, validere, om felterne er tomme - skal de indsættes, hvis de er tomme? Det kan godt være - blot noget, jeg kom til at tænke på.

4. Du siger, at der ikke sker noget, når du opdatere. Du kunne prøve, at indsætte en mysql-fejl meddelelse, hvis nu den ikke udfører queryen. if( $resulet) ... else { die(mysqli_error()); }

5. Hvis ovenstående ikke udskriver fejl, kunne du prøve at echo'e de forskellige variabler, du sætter (heading, tekst, id) og se, om de rent faktisk overføres korrekt.

Det er umiddelbart, hvad jeg har af kommentarer. :-)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
05. juni 2012 - 15:25 #4
I din kode:

  <input type="hidden" name="id" value="<?php echo $p;?>" />

men du skriver også $_POST['p']. Det passer ikke sammen...
Avatar billede KHHP Juniormester
05. juni 2012 - 15:40 #5
Ja, jeg regnede med at det var en lille fejl, men den havde jeg ikke lige set. Smider du lige svar erikjacobsen.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
05. juni 2012 - 15:45 #6
Jeg samler slet ikke på point, tak.
Avatar billede KHHP Juniormester
06. juni 2012 - 07:27 #7
ok.