Avatar billede arne533 Nybegynder
05. juni 2012 - 12:53 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Talfarver skal følge udregningen i excel formel.

Jeg har lavet et regneark i excel som beregner billigste pris
fra 3 udbydere med forskellige intervaller.
Hver udbyder´s priser er lavet med sin egen skriftfarve.

min formel laver så en prisliste der viser hvem der er billigst
i det enkelte interval. problemet er blot at skriftfarven ikke
kommer med over i den billigste pris - så jeg kan ikke på farven se hvilken udbyder der er billigst.

Jeg håber nogen forstår min forklaring
Avatar billede supertekst Ekspert
05. juni 2012 - 12:58 #1
Hvordan udpeger/flytter du den billigste pris?

og så velkommen til Eksperten..
Avatar billede vejmand Juniormester
05. juni 2012 - 13:01 #2
Hvis jeg har forstået spørgsmålet rigtig, ønsker du at kopiere formatet via en formel.
Det kan du ikke......

Men måske du kan lave noget via betinget formatering, det kræver dog nogle flere oplysninger om dine data.
Avatar billede vejmand Juniormester
05. juni 2012 - 13:05 #3
Det kan sikkert laves via VBA men det kan jeg desværre ikke hjælpe med....
Avatar billede arne533 Nybegynder
05. juni 2012 - 13:18 #4
Udbyderens pris bliver udregnet med en formel

=HVIS(OG(C21<=I21;C21<=Q21);C21;HVIS(OG(I21<=C21;I21<=Q21);I21;HVIS(OG(Q21<=C21;Q21<=I21);Q21;ERROr)))

Feltet C21 indeholder denne formel =C9*$E$2*$E$4

C21 er sort skrift
I21 er rød skrift
Q21 er blå skrift

kan jeg få farven med over på den billigste?

giver det mening?
Avatar billede supertekst Ekspert
05. juni 2012 - 14:10 #5
Var det muligt at få en kopi af filen? @-adresse under min profil.

PS: Du skal ikke anvende Svar når du er opgavestiller - anvend Kommentar.

Svar anvendes af forslagsstiller, når denne har en løsning, som måske kan Accepteres.
Avatar billede supertekst Ekspert
06. juni 2012 - 09:22 #6
Rem Version 1 - Indsat under relevante ark
Rem ======================================
Const matrixZoneræk = 6
Const matrixLandsdelRæk = 7
Const matrixStartkol = "C"
Const matrixSlutKol = "V"

Const zoneRæk = 17
Const LandsdelRæk = 18

Const fraRæk = 21
Const fraKol = "X"
Const tilKol = "AC"
Dim antalRækker As Long

Dim ræk As Long, kol As Long, værdi As Long, zoneId As String
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    Application.ScreenUpdating = False

    antalRækker = ActiveCell.SpecialCells(xlLastCell).Row

    For Each cc In Range(fraKol & CStr(fraRæk) & ":" & tilKol & CStr(antalRækker)).Cells
        If cc.Value <> "" Then
            ræk = cc.Row
            kol = cc.Column
            zoneId = Cells(zoneRæk, kol) & " " & Cells(LandsdelRæk, kol)
            værdi = Format(cc.Value, "###,###,###")
            cc.Font.ColorIndex = søgEfterFarve(ræk, værdi, zoneId)
        End If
    Next cc
Application.ScreenUpdating = True
End Sub
Private Function søgEfterFarve(række, værdi, id)
Dim matrixVærdi As Long, matrixId As String, matrixKol As Long

    For Each cc In Range(matrixStartkol & CStr(række) & ":" & matrixSlutKol & CStr(række)).Cells
        If cc.Value <> "" Then
            matrixKol = cc.Column
            matrixVærdi = Format(cc.Value, "###,###,###")
            matrixId = Cells(matrixZoneræk, matrixKol) & " " & Cells(matrixLandsdelRæk, matrixKol)

            If værdi = matrixVærdi And id = matrixId Then
                søgEfterFarve = cc.Font.ColorIndex
                Exit Function
            End If
    Next cc
End Function