Avatar billede okf2000 Novice
03. juni 2012 - 15:53 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

klikker på bestilt så opdater den altid den med den største ID og ikke den jeg vil havde

Hej Allesammen her brug for lidt hjælp.

jeg henter føste fra en "levendor" også kommer min liste med alle dem som ikke har mærket "JA" i betilt som det skal.
Men nå jeg så klikker på bestilt så opdater den altid den med den største ID og ikke den som har det id nummer som den ligne hvor jeg klikker til bestilt er udfor.
Kan i hjælpe mig med dette problem.

<form method="post" action="" onsubmit="return v(this)">
    <select size="1" name="levendor">
                <option>RS</option>
                <option>FARNELL</option>
                <option>CYPAX</option>
                <option>MOUSER</option>
                <option>NEDIS</option>
                <option>ELEKTRONIK LAVPRIS</option>
                <option>EL-SUPPLY</option>
                <option>Std. LAGERVARE</option>
                <option>VÆRKTØJS ØNSKER</option>
                <option>Forbrugsvare</option>
                <option>Div.</option>
              </select>
<input id="in" type="submit" value="Send" name="send"><input id="in" type="reset" value="Nulstil" name="B2"></p>
      </form><p><?
if(isset($_POST['send'])) {
      $levendor = $_POST['levendor'];
          $result  = mysql_query("SELECT * FROM proorder WHERE levendor='$levendor' and Bestilt='NEJ'");
          while($row = mysql_fetch_assoc($result)) {
          echo ' <form method="post" action="" onsubmit="return v(this)"><input type="hidden" name="id" value="'.$row['id'].'"> '.$row['id'].' - Type: '.$row['dato'].' - Fra '.$row['levendor'].' - Til '.$row['int'].' - Navn '.$row['asap'].'<td /><tr /><tr id="td2" width="1200" height="20" align="center"><td>Bestilt '.$row['bestilt'].' <input id="in" type="submit" value="bestilt" name="bestilt">, Bestilt '.$row['bestilt'].' <input id="in" type="submit" value="bestilt" name="bestilt"><td /><td><td /><tr /><table /><form />';
          echo ' </table>';

}
?>
<?
if(isset($_POST['bestilt'])) {
      $id = $_POST['id'];
        mysql_query("UPDATE proorder SET bestilt = 'JA' WHERE id=$id");
          echo '<center>Updatet til bestilt<center />';
}
?>
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
03. juni 2012 - 16:26 #1
Hvad er en levendor?

Men du mangler at afslutte dine indre form-tags. Du skriver

  <form />

men det skal være

  </form>

Du laver samme trick med <table /> - men det har nok ingen betydning for dette problem.
Avatar billede okf2000 Novice
03. juni 2012 - 16:36 #2
Næ det skulle men ikke tro, men det havde det.
Hvorfor Tænkt jeg ikke lige på det.
Nu virker Det
Avatar billede olebole Juniormester
03. juni 2012 - 16:54 #3
<ole>

- og så skal dunok se at få valideret din resulterende HTML-kode, for den holder i hvertfald ikke vand. Et P element kan således aldrig indeholde elementer som FORM og TABLE  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede okf2000 Novice
03. juni 2012 - 17:09 #4
Ole.

Så er det godt a den i det mindste kun skal køre lokalt.
Avatar billede olebole Juniormester
03. juni 2012 - 17:17 #5
- og hvis du så samtidig er ligeglad med, hvordan elementerne tilfældigt bliver kastet rundt, er du på den helt sikre side. Og så behøver du oven i købet heller ikke bekymre dig om at lære at lave et ordentligt stykke kodearbejde. Du er godt nok en heldig kartoffel  *o)
Avatar billede okf2000 Novice
04. juni 2012 - 07:48 #6
Ole, ja, men det er ikke det samme som jeg ikke tager jer lære fra jer til følge. også har være på en P slangte kur.
Avatar billede olebole Juniormester
04. juni 2012 - 15:00 #7
Godt  *o)
Avatar billede okf2000 Novice
07. august 2012 - 19:19 #8
hej ole vil du havde nogen point
Avatar billede okf2000 Novice
18. februar 2013 - 10:26 #9
hej Olebole vil du have nogen point for denne her.
Avatar billede olebole Juniormester
18. februar 2013 - 11:48 #10
Ellers tak, jeg samler ikke point. Læg selv et svar og accepter det, så tråden lukkes  =)
Avatar billede okf2000 Novice
18. februar 2013 - 12:35 #11
ok det takker ellers for hjælpen. og forsæt god dag.
Avatar billede olebole Juniormester
18. februar 2013 - 13:09 #12
I lige måde, tak  =)