Avatar billede kisbye Nybegynder
08. august 2001 - 13:23 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Problemmer med udskrivning

HJÆLP!!!
Følgene kode skriver en brugerliste ud på en printer.
problemmet er at hvert navn kommer ud på en side for sig.
jeg har kigget koden igennem tusindvis af gange men jeg kan ikke finde fejlen.

koden er:
nrData = DBConOW.Recordset.RecordCount
Printer.PrintQuality = -4
Dim i As Integer            \'to be used for the for...next loop
Dim R As Integer            \'to be used to incement the row number
Dim IncreaseY As Integer    \'to be used to increase Y coordinate

\'
Printer.ScaleMode = 6  \'declare measurement units
\'
Printer.CurrentX = 10  \'declare position of X
Printer.CurrentY = 10  \'declare position of Y
DBGrid1.Col = 0        \'identify column number to print
DBGrid1.Row = 0        \'identify row number to print
Printer.Print DBGrid1.Text
Printer.Line (9, 10)-(9, 15 + 9 * 5) \'vertical line 1
\'
DBGrid1.Col = 1                \'identify column number to print
Printer.CurrentX = 20          \'declare new position of Y
Printer.CurrentY = 10          \'declare position of Y
Printer.Print DBGrid1.Text
Printer.Line (19, 10)-(19, 15 + 9 * 5) \'vertical line 2
\'
DBGrid1.Col = 2            \'identify column number to print
Printer.CurrentX = 70      \'declare new position of Y
Printer.CurrentY = 10      \'declare position of Y
Printer.Print DBGrid1.Text
Printer.Line (69, 10)-(69, 15 + 9 * 5) \'vertical line 3
Printer.Line (85, 10)-(85, 15 + 9 * 5) \'vertical line 4
\'Set this variable to 0 everytime you press print
IncreaseY = 0
\'Print more Rows
For i = 1 To (nrData - 1)          \'OR DBGrid1.VisibleRows
R = R + 1                          \'row number by increase one with every loop
IncreaseY = IncreaseY + 5          \'increaseY by 5 with every loop
\'
        On Error Resume Next
DBGrid1.Row = R                    \'identify row number to print
        If Err.Number = 6148 Then
        DBConOW.Recordset.MoveNext
        End If

Printer.CurrentX = 10              \'declare same position of X
Printer.CurrentY = 10 + IncreaseY  \'declare position of Y
DBGrid1.Col = 0                    \'identify column number to print
Printer.Print DBGrid1.Text
\'
DBGrid1.Col = 1                    \'identify column number to print
Printer.CurrentX = 20              \'declare new position of Y
Printer.CurrentY = 10 + IncreaseY  \'declare position of Y
s
DBGrid1.Col = 2                        \'identify column number to print
Printer.CurrentX = 70                  \'declare new position of Y
Printer.CurrentY = 10 + IncreaseY      \'declare position of Y
Printer.Print DBGrid1.Text
Next
\'Print Horizontal Lines
Dim j As Integer            \'to be used to draw horizontal line
Dim Counter As Integer      \'to increase the value of Y
\'
For j = 1 To (nrData + 1)        \'all the rows, 1 extra before row one and 1 after the last row, 9+2=11
Counter = Counter + 5
Printer.Line (9, 5 + Counter)-(85, 5 + Counter)
Next j
Printer.EndDoc

Håber der er nogle der kan hjælpe.

V.H
Henrik Kragegaard
Avatar billede fodnus Nybegynder
08. august 2001 - 13:24 #1
gør dig selv en tjeneste og lav indrykninger så er det nemmere at overskue
Avatar billede kisbye Nybegynder
08. august 2001 - 14:03 #2
jeg glemte at skrive at der udskrifes fra et DBGrid, men det står også koden.
Avatar billede cooliceman Nybegynder
25. august 2001 - 10:48 #3
prøv at geninstallere din printer
Avatar billede hicarfi Nybegynder
05. september 2001 - 12:33 #4
Jeg har siddet og kigget på din kode og den er ikke til at overskue.....!!!!!

Brug indrykninger!!!

Gør dig selv den tjeneste - Fondus
Avatar billede kisbye Nybegynder
09. oktober 2001 - 12:38 #5
Version 1.0 er nu udgivet, og en anden overtager projektet fra på mandag.

Jeg lukker spørgsmålet...