Avatar billede NielsErikP Mester
03. juni 2012 - 09:44 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Access denied ??

Hej...

Har lige flyttet min hjemmeside fra en hoster til en anden... Oprettede så en MySql Database hos den nye hoster.
Den Php/MySql kode der virkede ved den gamle hoster... Giver mig fejl melding hos den nye. Nogle der ved, hvad følgende fejl skyldes. Host, Bruger og password skulle være den Db'en er oprettet med.

Fejl :

Warning: mysql_connect() [function.mysql-connect]: Access denied for user 'bruger'@'ServerAdr' (using password: YES) in /sti/sti/public_html/gb.php on line 17
Der kunne ikke forbindes til databasen. Fejl: Access denied for user 'bruger'@'ServerAdr' (using password: YES)

Avatar billede jakobdo Ekspert
03. juni 2012 - 11:39 #1
Og du har tjekket koden:  /sti/sti/public_html/gb.php
Og set at det er de korrekte info der står i gb.php ?
Avatar billede NielsErikP Mester
03. juni 2012 - 12:41 #2
Hej...

Hmm.. Nu ville Eksperten.dk ikke indsætte mit indlæg, prøver igen... Det skulle være de oplysninger som Db'en er oprettet med hos de nye hoster.

gb.php kode :

/* Tilpas variablerne til dine oplysninger */
    $host = "localhost";     //skal ikke ændres i 90% af tilfældende
    $bruger = "Min Bruger";        //"navn på din bruger"; //se de udleverede papirer/spørg dit webhotel
    $kodeord = "Password";             //dit personlige password
    $database = "Databasen";    //"navn på din database"; //se de udleverede papirer/spørg dit wehotel

/* Herfra ændres på eget ansvar - Der forbindes til databasen */
    $db = mysql_connect($host,$bruger,$kodeord)or die ('Der kunne ikke forbindes til databasen. Fejl: ' . mysql_error());    //der connectes til databasen
    mysql_select_db($database,$db);

Så lige at man ikke kan ændre "kodeordet" hos den nye hoster, men kun slette DB'en og genoprette.
Ligeledes eksisterer fanen "Privelleger" ikke i PhpMyAdmin.
Avatar billede jakobdo Ekspert
03. juni 2012 - 21:17 #3
Så må du kontakte udbyder og spørge hvad der er galt.
Og du er sikker på det localhost og ikke en mysql.SERVER.dk eller noget ?
Avatar billede NielsErikP Mester
03. juni 2012 - 21:32 #4
Hej...

Jeps..jakobdo..Det er jeg sikker på. Pointerede netop at det skulle være localhost :-(
Avatar billede jakobdo Ekspert
03. juni 2012 - 21:37 #5
Hvad du ikke prøve et helt almindelig:

<?php
mysql_connect("server_host","username","password");
?>

og se hvad den siger ?
Avatar billede NielsErikP Mester
03. juni 2012 - 21:45 #6
Hej..

Jow .. Det prøver jeg..
Men skal du ikke vælge Db også som jeg gør med mysql_select_db ..??
Avatar billede jakobdo Ekspert
03. juni 2012 - 21:51 #7
I gamle dage gjorde man sådan:

<?php

$link = mysql_connect('localhost', 'mysql_user', 'mysql_password');
if (!$link) {
    die('Not connected : ' . mysql_error());
}

// make foo the current db
$db_selected = mysql_select_db('foo', $link);
if (!$db_selected) {
    die ('Can\'t use foo : ' . mysql_error());
}
?>

Nu bruger man mysqli

Men test lige den kode der, dog med dine credentials.
Avatar billede NielsErikP Mester
03. juni 2012 - 22:05 #8
Hej...

Tak for lidt nostalgi .."Smiler"..
Ja.. og det kan jeg jo så høre du også mener koden i #" er, Nostalgi altså :-)

Ja det ved jeg, men lære webkodning på det Autodidakte plan, så er ikke helt noget rundt til MySqlI endnu.. men mon ikke jeg kommer der engang :-)
Avatar billede jakobdo Ekspert
03. juni 2012 - 22:11 #9
Jeg bruger også gerne mysql, da det er det jeg kender.
Men mysqli har nogle sikkerhedsting, blandt andet prepare osv, som er ret smart.
Så er begyndt at snuse til mysqli, og det er ikke meget anderledes, dog en smule. :o)
Avatar billede NielsErikP Mester
03. juni 2012 - 22:24 #10
Hej...

Sendte lige det samme i en support ticket til nye hoster, han spurgte bare om jeg havde givet bruger adgang, så var lige inde at kigge, det viste sig at det BRUGERNAVN jeg havde oprettet skulle tilføjes xxxxxxxx_ foran.. havde jeg ikke fået oplyst, men nu spiller den igen.

Ja jeg ved det godt, men mon ikke det er klogt først at familar med MySql.. før end man begiver sig ud i MySqlI?? Har godt set ole's guide, men har ikke helt fanget den endnu. Jeg må hjem og øve mig "Smiler".

jakobdo.. For at bruge din tid på at hjælpe med en løsning på problemet får du bare pointene.. Vil du venligst ligge et svar..

Og så T..... Tak for din hjælp :-)
Avatar billede jakobdo Ekspert
03. juni 2012 - 22:26 #11
Kan du tro. Svar.
Og held og lykke med mysqli. :o)
Avatar billede NielsErikP Mester
03. juni 2012 - 22:32 #12
Hej..

he... he.. Tak!!
Avatar billede jakobdo Ekspert
04. juni 2012 - 11:08 #13
Takker for point.