Avatar billede friiiiis Novice
02. juni 2012 - 15:28 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Statusbar "gemmer sig" under processlinien

Når jeg:

WindowState := WsMaximized;

gemmer TStatusBar sig under processlinien.

Jeg har prøvet med en repaint i Formens resize Event men det hjælper ikke??

Nogen ideer??
03. juni 2012 - 17:42 #1
HEJ

Hvilken version af Delphi ?

Har du checket hvordan dine form-parametre er sat ..

Kristian
Avatar billede js_delphi Nybegynder
03. juni 2012 - 21:52 #2
Er det kun statusbaren, eller hele den nederste del af formen, som däkkes af taskbaren?
Hvis Windows taskbaren er sat til auto-hide, vil den däkke din form, sä länge den er synlig.
Avatar billede friiiiis Novice
13. juli 2012 - 13:43 #3
Snestrup2000:
1) Jeg bruger Delphi 2007 R2 for Win32
2) Hvilke form parametre mener du? Den er sat til windowstate WSMaximized samt formstyle fsNormal

js_delphi:
1) Windows taskbaren er IKKE sat til autohide
2) Det er både statusbaren og den nederste del af formen der er dækket af taskbaren...
13. juli 2012 - 13:58 #4
Hej,

Jeg er på vej til Sverige, ferie,  og er væk i 14 dage fra i dag. Er hjemme igen den 30. ds.

Beklager, men fik først tilbagemeldingen idag, og ferien var planlagt for uger siden.

Vender tilbage om 14 dage (når jeg er hjemme igen).

KRISTIAN
Avatar billede friiiiis Novice
18. juli 2012 - 18:51 #5
Så fandt jeg ud af det...

Hvis BorderIcons er sat til biMinimixe = false og biMaximize = false så vil statuspanel "gemme sig" under Windows Taskbaren når man ved opstart vælger Windowstate := wsMaximized.

Sættes BorderIcons til biMinimixe = true og biMaximize = true ¨så går det fint...

Men hvordan hindrer man så brugeren i at minimize formen ??
02. august 2012 - 18:46 #6
HEJ

Godt du fandt "fejlen". Kom meget sent mandag og har ikke haft rigtigt tid til at arbejde med PC'erne. Nu har du "løst" et lille problem for mig. Så tak for tilbagemeldingen.

KRistian
Avatar billede friiiiis Novice
16. oktober 2012 - 19:58 #7
lukker da jeg selv fandt ud af det
Avatar billede friiiiis Novice
16. oktober 2012 - 19:58 #8
lukker igen ;-)