Avatar billede free_help Nybegynder
01. juni 2012 - 16:51 Der er 3 kommentarer

Hvordan gemmer man korrekt som PDF i Photohop

Hej Eksperter.
Jeg laver en del grafik i photoshop som folk som oftest ønsker at modtage som .PDF.

Men hvordan eksportere man egentlig bedst og mest korrekt i PDF.
Her er hvad jeg ikke ønsker:

• At modtageren selv behøver at have skrifttyperne der er brugt på sin computer.

• At opløsningen / kvaliteten bliver forringet.
Avatar billede detziaw Nybegynder
01. juni 2012 - 17:30 #1
Jeg har CS6, og der kan jeg vælge File > Automate > PDF Presentation.

Derinde kan jeg så gemme som PDF-fil.
Avatar billede free_help Nybegynder
01. juni 2012 - 17:37 #2
Jeg bruger selv CS5 og kan også godt finde ud af at eksportere som PDF men hvilke instillinger skal jeg bruge for at sikre mig at modtageren får det samme resultat på sin skærm som jeg har på min? (f.eks. skriftyper)

Går ud fra det på en eller anden måde skal gemmes som billeder.
Avatar billede Himbear Nybegynder
02. juni 2012 - 07:54 #3
Du skal bare bruge den almindelige gemme funktion i Photoshop. Der er som regel 3-4 presets, press, print og Smallest file size.