Avatar billede lamix Nybegynder
31. maj 2012 - 13:38 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Søgning på dato i forespørgsel med beregninger

Jeg er ved at oprette en database (Access 2010), hvor data indtastes med en dato. Når rapportene skal udskrives skal det ske med ved en søgning på datoerne. Det har jeg fået til at virke ved de forespørgsler, hvor der ikke indgår nogen beregninger.
Men indgår der en beregning i en forespørgsel går det galt.

Eksempel:
I tabel indgår aflæsning af en måler månedsvis. Jeg er ikke intereseret i selve aflæsningerne, men i forbruget den pågældende måned. Derfor har jeg lavet følgende beregning i en forespørgsel:

SELECT m1.id, (målernr1 -(SELECT målernr1 FROM tblvand WHERE (id = m1.id-1))) AS målernr1ialt,
m1.Dato
FROM tblvand AS m1;

Beregningen virker udmærket, men laver jeg nedenstående søgning samtidigt går det galt.

SELECT m1.id, (målernr1 -(SELECT målernr1 FROM tblvand WHERE (id = m1.id-1))) AS målernr1ialt,
m1.Dato
FROM tblvand AS m1
WHERE (((tblvand.Dato) Between [Formularer]![MILJØDATA]![Datofra] And [Formularer]![MILJØDATA]![Datotil]));

Jeg håber nogen kan hjælpe mig.
Avatar billede fdata Forsker
31. maj 2012 - 22:41 #1
Det er et klassisk problem. Prøv at erstatte datoerne med formaterede udtryk.
Altså: Erstat
  [Formularer]![MILJØDATA]![Datofra]
med
  "#" & Format([Formularer]![MILJØDATA]![Datofra]), "yyyy/MM/dd") & "#"
Avatar billede fdata Forsker
01. juni 2012 - 13:52 #2
Takker for point  ;O)