Avatar billede ccc38941 Nybegynder
30. maj 2012 - 15:15 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Opgrader sit grafikkort

jeg har undret mig et stykke tid over:

hvorfor upgrader til et nyre grafikkort?

Hvad få man ud af det, ud over et grafikkort der kan mere
Avatar billede claes57 Ekspert
30. maj 2012 - 15:17 #1
hurtigere og flottere grafik i spil - hvis du ikke spiller krævende spil, så er det nok lige meget.
Avatar billede ccc38941 Nybegynder
30. maj 2012 - 15:26 #2
Kun det ? hvis ja smid det som svar
Avatar billede claes57 Ekspert
30. maj 2012 - 21:13 #3
der er så en ting mere - et standard-kort kan have en blæser på grafikkortet med ringe køling - en opgradering kan give et mere lydløst kort. Jeg har selv skiftet fra en billig standardmodel til en med passiv køling (=lydløs), da det passer mig bedst.
Avatar billede ccc38941 Nybegynder
30. maj 2012 - 22:44 #4
Så nyer kort = flere muller & mindre varme pga mullerne?
Avatar billede claes57 Ekspert
31. maj 2012 - 14:28 #5
varme kommer det masser af - nyere kort kan have en mindre arkitektur (mindre varme), men samtidig skrues der op for hastighed og kompleksitet (mere varme). Dyrere kort har så bedre designet blæsere, og støjer derfor mindre en de billigere (specielt efter ½-1 års brug).
Avatar billede Blaine Nybegynder
31. maj 2012 - 16:43 #6
Man kunne også nævne bedre video codecs, så computeren kan vise filmene flottere, eller lade grafikkortet gøre arbejdet for at aflaste cpu'en. HDMI support (transport af lyd over grafikkortet til  fjernsynet eller forstærkeren -> færre kabler), og andre stik til forbindelser.
Det er relevant for htpc'er og kræver større aldersforskel på nyt og gammelt for at give mening.

Mvh